اقدامات قبل از جراحی بینی

یکی از سوالاتی که افراد مکرراً از جراحان بینی می پرسند این است که پیش از انجام جراحی بینی می بایست چه نکاتی را رعایت کنند ؟ رعایت و انجام اقدامات قبل از عمل بینی تاثیر بسزایی در کاهش احتمال بروز مشکل در حین عمل زیبایی بینی و ایمن بودن آن خواهد داشت. در ادامه به نکات مهمی در همین رابطه که مورد تایید دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در تهران است ، می پردازیم با ما همراه باشید.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر محمد ابراهیمی

 

جراحی زیبایی بینی

در برخی از افراد ، بینی با سایر اجزای صورت تناسب نداشته و مشکلاتی همچون قوز دارد که این عوامل بر زیبایی چهره فرد تاثیر منفی داشته و موجب کاهش اعتماد به نفس در برخی از افراد خواهد شد. با انجام عمل جراحی زیبایی بینی می توان ایرادات ظاهری بینی را رفع کرده و ظاهر فرد را بهبود بخشید.

کاندیدای مناسب جراحی بینی

از جمله مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی که افراد باید انجام دهند این است که ببینند آیا کاندید مناسبی برای هستند یا خیر ؟ برخی از افراد با قرار گرفتن در مقابل آینه احساس می کنند که بینی شان دارای ایراداتی همچون قوز بوده یا بارها از اطرافیان می شنوند که بینی شان با دیگر اجزای صورت شان در تناسب نیست ، به همین دلیل در صورت داشتن هزینه های عمل تصمیم به جراحی کردن آن می گیرند. باید به این دسته از افراد باید بگوییم داشتن ایراد در بینی و داشتن هزینه جراحی ، تنها شرایط لازم برای عمل زیبایی بینی نبوده و نیازمند وجود شرایط دیگری است که در ذیل به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره نموده ایم :

 

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر محمد ابراهیمی

 

برخورداری از شرایط روحی و جسمی مساعد

برای انجام عمل بینی لازم است تا فرد از نظر روحی و جسمی سالم بوده و به بیماری های مزمن مبتلا نباشد. ابتلا به بیماری هایی همچون بیماری های قلبی-عروقی ممکن است در حین جراحی مشکل ساز شده و خطراتی را برای فرد به همراه داشته باشد همچنین در صورتی که فرد به بیماری های روحی دچار باشد نباید برای انجام جراحی زیبایی بینی اقدام نماید؛ جراحان بینی بعضاً با افرادی مبتلا به بیماری افسردگی مواجه می شوند که تنها هدف شان از جراحی بینی ، بهبود شرایط روحی شان است. این دسته از افراد دچار این باور اشتباه هستند که با ایجاد تغییر در ظاهر خود ، وضعیت روحی شان بهبود خواهد یافت در صورتی که به هیچ عنوان چنین نیست و حتی ممکن است به دلیل استرس های ناشی از جراحی وضعیت روحی شان رو به وخامت نیز برود.

داشتن توقعات واقع بینانه از نتیجه جراحی رینوپلاستی

از موارد مهم در اقدامات قبل از جراحی بینی داشتن انتظارات منطقی است یعنی بهتر است افراد قبل از جراحی در رابطه با نوع بینی و فاکتورهای تاثیرگذار بر نتیجه آگاهی های لازم را کسب نموده و بر این موضوع واقف باشند که ویژگی های ساختاری بینی در تعیین فرم آن تاثیر بسیار زیادی داشته و جراح نمی تواند همه توقعات آن ها را محقق کند. به طور مثال فردی که بینی گوشتی دارد باید بداند استخوان های ضعیف و پوست ضخیم بینی او اجازه عمل بینی به فرم فانتزی را به جراح نمی دهد.

دیگر شرایط کاندیدای مناسب عملبینی عبارتند از :

  • اعتیاد نداشتن به مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی
  • باردار و شیرده نبودن
  • وسواس نداشتن

در صورتی که از وجود شرایط فوق در خود مطمئن شدید می توانید برای انجام این جراحی اقدام کرده و به نتایج رضایت بخشی از آن دست پیدا کنید.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر محمد ابراهیمی

از جمله اقدامات قبل از جراحی بینی

مهم ترین اقدامی که فرد متقاضی می بایست پیش از عمل انجام دهد ، انتخاب یک جراح بینی مجرب و متبحر در تهران ، می باشد. انتخاب پزشک از آن جهت حائز اهمیت است که نتیجه جراحی زیبایی بینی و میزان موفقیت آمیز بودن آن و همینطور احتمال بروز عارضه ناشی از عمل رینوپلاستی بینی تا حد زیادی به میزان مهارت و تجربه جراح زیبایی بینی بستگی دارد. هرچه تجربه و مهارت جراح بیشتر باشد احتمال بروز عارضه در فرد کمتر بوده و نتیجه جراحی زیبایی بینی رضایت بخش تر خواهد بود.

ضرورت انتخاب یک جراح بینی خوب و نحوه انتخاب او

جراحی بینی یکی از چالش برانگیزترین جراحی های زیبایی است از همین رو شما برای دستیابی به تنایج مطلوب باید پزشکی را انتخاب کنید که کارنامه کاری موفق و تجربه قابل ملاحظه ای دارد. بهترین جراحان بینی شنونده ای صبور ، یک طرف گفتگوی خوب و پزشکی دلسوز هستند. بنابراین با آگاهی و دقت زیاد باید در جهت انتخاب یک پزشک خوب تحقیقات کاملی را انجام دهید. عمل بینی یک روند غیر اجباری و گزینشی بوده و هیچ ضرورتی بر هرچه سریع تر انجام شدن آن وجود ندارد ، از همین رو برای کوتاهی در تحقیق در رابطه با انتخاب بهترین جراح بینی تهران هیچ بهانه ای قابل قبول نیست.

نتیجه عمل زیبایی بینی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که یکی از مهم ترین آن ها کیفیت کار جراح شما می باشد. یافتن یک جراح پلاستیک خوب به خصوص در شهر بزرگی مانند تهران کار بسیار دشواری بوده و از موارد مهم در اقدامات قبل از جراحی بینی است. از آنجایی که روش واحد خاص و قابل اعتمادی برای پیدا کردن یک دکتر بینی خوب وجود ندارد افراد را با مشکل مواجه می کند. با این حال بهترین روش برای انتخاب یک پزشک خوب این است که اطلاعات لازم را از منابع قابل اعتماد موجود ، جمع آوری نموده و با صرف دقت لازم آن ها را بررسی کنید.

البته باید این نکته را عارض شویم با اینکه باتجربه و مجرب بودن جراح تاثیر زیادی بر نتیجه جراحی دارد ولی هیچ جراحی قادر به تضمین یک نتیجه بی عیب و نقص نمی باشد. حتی یک پزشک مجرب و ماهر نیز قادر به پیشبینی برخی مشکلات نبوده و نمی تواند از وقوع آن ها پیشگیری نماید. از همین رو داشتن انتظارات معقول و منطقی از دکتر زیبایی ضرورت دارد.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر محمد ابراهیمی

 

موارد زیر را هنگام انتخاب یک جراح بینی خوب مدنظر قرار دهید:

  • داشتن مدرک پزشکی معتبر

برای اینکه دکتر زیبایی بتواند جراحی را به طور قانونی انجام دهد باید برای تضمین آموزش آکادمیک یک مدرک معتبر داشته و مدرک دارنده پس از فارغ التحصیلی حداقل 1 سال آموزش پس از فارغ التحصیلی داشته باشد.

  • بورد پزشکی

گواهی که متخصصین پزشکی کسب می کنند باید نشانه تکمیل موفق رزیدنسی برای یک متخصص پزشکی باشد.

  • تاریخچه تخلف پزشکی

تاریخچه تخلف پزشکی دیگر معیار رایج غربالگری می باشد. بدیهی است که کسی دوست نداشته باشد صورتش را دست جراحی که نتایج فاجعه بار دارد بسپارد. از همین رو در فرآیند گزینش ، تحقیق در این زمینه یک قدم اولیه بسیار منطقی می باشد.

دیگر اقدامات قبل از جراحی بینی عبارتند از :

  • پس از انتخاب بهترین جراح زیبایی بینی تهران ، انتظارات خود از عمل زیبایی بینی را با او در میان بگذارید.
  • مصرف داروهایی مانند وارفرین ، موجب رقیق شدن خون می شوند به مدت 2 هفته پیش از عمل مصرف آن ها را قطع کنید.
  • در صورت استفاده از قرص راکوتان و قرص های ضد بارداری حتماً جراح خود را از آن مطلع نمایید.
  • در اقدامات قبل از جراحی بینی باید به مدت 14 روز پیش از عمل رینوپلاستی بینی از مصرف ویتامین E خودداری کنید.
  • به منظور درمان استرس قبل از عمل ، چند روز پیش از انجام جراحی محل کلینیک یا بیمارستانی که قرار است در آن جا تحت عمل راینوپلاستی قرار بگیرید را شناسایی کنید.
  • نظافت را رعایت کرده و روز پیش از جراحی استحمام نمایید.
  • ناشتا بودن در روز عمل رینوپلاستی الزامی است ، به مدت 8 ساعت قبل از عمل جراحی زیبایی بینی چیزی میل نکنید.
  • در صورت استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی ، استفاده از آن ها را به مدت 2 هفته قبل از عمل قطع نمایید.

رعایت نکات قبل و بعد عمل بینی الزامی است ، برای اطلاع از نکات بعد از عمل زیبایی بینی می توانید به مقاله مراقبت های بعد از جراحی بینی دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران مراجعه کنید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

5 1 رای
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها