جراحی بینی ترمیمی + دکتر محمد ابراهیمی

سالانه هزاران نفر در سرتا سر جهان به منظور رفع ایرادات موجود در ظاهر بینی خود اقدام به انجام جراحی بینی می نمایند ولی در برخی از موارد تغییرات ایجاد شده مورد رضایت فرد نمی باشد ، در چنین شرایطی با انجام جراحی بینی ترمیمی می توان به نتیجه ایده آل دست یافت. دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین جراح بینی تهران ، با ظرافت و مهارت بالا عمل بینی ثانویه را به بهترین نحو به انجام می رساند.

 

جراحی بینی ترمیمی - دکتر محمد ابراهیمی

 

نکات جراحی بینی ترمیمی

  • افرادی که قصد انجام عمل بینی ثانویه ، را دارند باید نسبت به عمل ترمیمی بینی نگاهی واقع بینانه داشته باشند.
  • شما باید بدانید پیچیدگی جراحی ثانویه ، نسبت به رینوپلاستی اولیه بسیار بیشتر می باشد.
  • ممکن است ساختار بینی شما ، تحمل انجام جراحی دیگر را نداشته باشد در این صورت شما باید از انجام جراحی بینی ترمیمی در تهران ، صرف نظر کنید.
  • در صورتی که از نتیجه عمل زیبایی خود احساس رضایت ندارید اقدام فوری انجام ندهید.

روش های جراحی بینی ترمیمی

عمل بینی ترمیمی در تهران ، به هر دو روش جراحی بینی باز و بسته انجام می گیرد و انتخاب کدام یک از این روش ها بستگی به نظر جراح بینی و شرایط بیمار دارد.

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

تنها تفاوتی که در رینوپلاستی باز و بسته وجود دارد ، در ناحیه مورد نظر جهت ایجاد برش می باشد. در جراحی به روش باز ، برش های مورد نیاز جهت انجام جراحی بینی در قسمت پوست میانی حفره های بینی ایجاد می شود در صورتی که در عمل بینی به روش بسته ، برشی در سطح خارجی پوست بینی ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در سطح داخلی ساختار بینی ایجاد می شوند.

 

جراحی بینی ترمیمی

 

ترمیم بینی

در برخی از موارد ممکن است به دلیل عواملی چون بی تجربه بودن جراح بینی و عدم مهارت او و همینطور عدم رعایت مراقبت های لازم بعد از جراحی زیبایی بینی توسط بیمار ، نتیجه به دست آمده از عمل زیبایی بینی مورد رضایت بیمار نبوده یا عوارضی همچون چسبندگی بینی ، عدم تقارن سوراخ های بینی و غیره در حین عمل زیبایی بینی در فرد ایجاد گردد. در چنین شرایطی با انجام عمل اصلاحی بینی یا عمل بینی ثانویه می توان اشکالات به جای مانده از جراحی اولیه بینی را برطرف نمود. لازم به ذکر است که انجام عمل ثانویه از عمل زیبایی بینی اولیه سخت تر بوده و انجام آن به مهارت بیشتری نیاز دارد ، بنابراین در انتخاب جراح بینی خود دقت نمایید. در جراحی بینی های ترمیمی در صورتی که غضروف بینی دچار نقص شده باشد لازم است برای اصلاح شکل ظاهری و ساختار بینی از پیوند غضروف استفاده شود. منابع متفاوت و متعددی برای پیوند غضروف به بینی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

غضروف گوش :

با ایجاد برشی در ناحیه داخلی لاله گوش می توان غضروف مورد نیاز را از لاله گوش بیمار خارج نمود. برش ایجاد شده به سرعت بهبود پیدا می کند و جای آن باقی نمی ماند. هم چنین برداشتن این غضروف تغییری در شکل گوش به وجود نخواهد آورد. بنابراین بیمار لازم نیست نگرانی در این مورد داشته باشد. در صورتی که جراح با تکنیک درست و اصولی اقدام به برداشت صحیح غضروف از ناحیه مورد نماید هیچ عارضه ای برای بیمار نخواهد داشت. دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین جراح پلاستیک و زیبایی تهران تجربه بسیار زیادی در جراحی بینی ثانویه دارد ، برای مشاهده نمونه کارهای جراحی ترمیمی بینی می توانید به بخش گالری سایت یا اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی ترمیمی

رعایت نکات و دستورالعمل های قبل از عمل بینی ترمیمی نیز به اندازه رعایت مراقبت های بعد از آن حائز اهمیت بوده و در رضایت بخش بودن نتیجه جراحی موثر است. به همین در ذیل تعدادی از مهم ترین نکاتی که فرد باید قبل از جراحی بینی ترمیمی در سعادت آباد رعایت کند را آورده ایم:

  • با در نظر گرفتن ویژگی هایی که در فوق گفتیم بهترین جراح ترمیم بینی را انتخاب کنید در غیر اینصورت نتیجه مورد نظر خود را دریافت نکرده و ناگزیر به انجام جراحی ترمیمی دیگری خواهید بود؛ البته در صورتی که بینی شما تحمل یک جراحی دیگر را داشته باشد. در غیر اینصورت باید با ظاهر بینی خود کنار بیایید.
  • تمام توقعات خود از جراحی ترمیمی بینی یا جراحی بینی ثانویه را با جراح بینی سعادت آباد ، در میان بگذارید؛ توجه داشته باشید که در برخی موارد ساختمان بینی در اثر عمل رینوپلاستی بینی اولیه به قدری ضعیف می شود که دست جراح برای ایجاد تغییرات تا حد زیادی یسته شده و قدرت مانور زیادی نخواهد داشت؛ لذا از جراح بینی خود توقعات غیر منطقی نداشته باشید.

جراحی بینی ترمیمی

دیگر اقدامات قبل از جراحی بینی ترمیمی عبارتنداز :

  • اگر به بیماری مزمنی ابتلا دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید حتماً آن را به جراح بینی خود اطلاع دهید.
  • مصرف داروهایی همچون بروفن و آسپرین موجب کاهش غلظت خون شده و احتمال خونریزی در هنگام جراحی را افزایش می دهند لذا بهتر است افراد به مدت 2 هفته قبل از جراحی مصرف این داروها و همچنین داروهای گیاهی و ویتامین E را قطع نمایند.
  • به مدت 14 روز پیش از جراحی از مصرف دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل بپرهیزید؛ مصرف این مواد منجر به کاهش اکسیژن موجود در خون شده و ممکن است در حین جراحی مشکل ساز شود.
  • از داشتن ناخن مصنوعی و لاک بر روی ناخن ها هنگام مراجعه برای جراحی اجتناب کنید.
  • توصیه دکتر محمد ابراهیمی به افراد این است که به مدت 8 ساعت پیش از جراحی بینی ترمیمی در سعادت آباد ، چیزی میل نکرده و شب قبل از جراحی شامی سبک میل نمایند.

جراحی بینی ترمیمی

مراقبت های پس از جراحی بینی ترمیمی

  1. بیماران می توانند به منظور کاهش تورم و کبودی از کمپرس یخ استفاده کنند.
  2. بیماران بعد از عمل زیبایی بینی ، باید از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید اجتناب کنند زیرا گرما باعث افزایش ورم می شود.
  3. بیمار بعد از جراحی زیبایی بینی ، باید نمک و ادویه را برای مدتی از رژیم غذایی خود حذف کند زیرا این موارد تشدید کننده تورم هستند.
  4. مصرف الکل و استعمال سیگار پس از جراحی بینی ترمیمی در سعادت آباد ، باعث طولانی شدن دوره بهبودی بیماران می شود به همین علت توصیه می شود آن ها مدت کوتاهی بعد از عمل رینوپلاستی از مصرف این موارد خودداری کنند.
  5. در صورتی که بیمار بعد از عمل ترمیمی بینی ، احساس درد داشت باید پس از اجازه از پزشک معالج خود اقدام به مصرف مسکن کند.
  6. بیمارانی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند ، باید از خوابیدن به پهلو و شکم خود خودداری کرده و بر روی پشت کمر به شکل طاق باز بخوابند زیرا خوابیدن بر روی پهلو و شکم باعث وارد شدن فشار به بینی می شود.
  7. بیمار تا مدتی پس از جراحی ، اجازه استفاده از عینک آفتابی و طبی را ندارد اما استفاده از لنز مانعی ندارد.
  8. مصرف داروهایی که باعث انعقاد خون می شوند هم چون آسپرین و ژلوفن احتمال خونریزی را افزایش می دهند بنابراین بیماران باید تا مدتی بعد از عمل بینی ترمیمی از مصرف این داروها اجتناب کنند.
  9. بیماران باید بهترین زمان جهت استحمام را از بهترین جراح بینی سعادت آباد ، بپرسند.
  10. پس از جراحی راینوپلاستی ، بیمار باید با دهان باز عطسه و سرفه کند.
  11. بیماران باید به منظور جلوگیری از شروع خونریزی در بینی از فین کردن اجتناب کنند.
  12. در هنگام استراحت ، بیماران باید دو بالش در زیر سر خود قرار دهند این کار به کاهش ورم بینی کمک می کند.

زمان مناسب برای ترمیم بینی

در برخی از موارد با بیمارانی روبرو هستیم که پس از گذشت مدت کوتاهی از عمل بینی خود جهت ترمیم بینی مراجعه می نمایند. بینی بیمار معمولاً به مدت 1 سال دارای تورم بوده و 1 سال زمان می برد تا ورم بینی به طور کامل فروکش کند هرچند این مدت زمان برای بینی های فوق گوشتی 2 سال می باشد ، پس از گذشت این مدت زمان است که می توان در رابطه با نیاز به جراحی ترمیمی بینی تصمیم گرفت.

 

جراحی بینی ترمیمی - دکتر محمد ابراهیمی

 

ویژگی های بهترین جراح بینی ترمیمی

  • سلامت فرد و حفظ عملکرد طبیعی بینی برای او در اولویت می باشد.
  • وقت لازم را برای مشاوره با فرد اختصاص داده و در رابطه با انتطارات او از جراحی بینی ترمیمی صحبت می کند.
  • از بیمار در رابطه با داشتن حساسیت دارویی ، ابتلا به بیماری مزمن و مصرف داروی خاص سوال می کند.
  • اگر فرد از نظر روحی و جسمی در شرایط مساعدی قرار نداشته باشد ، از جراحی کردن بینی او خودداری می کند.
  • تمامی عکسبرداری ها و آزمایشات لازم را برای بیمار تجویز می کند.
  • چنانچه بیمار به دلیل وسواس بیش از حد مصر به انجام جراحی بینی ثانویه در تهران باشد ، سعی در متقاعد نمودن او کرده و در صورتی که فرد متقاعد نشد از انجام عمل ترمیمی بینی او خودداری می نماید.

هزینه عمل بینی ترمیمی

هزینه جراحی بینی ترمیمی به عوامل بسیاری چون میزان ایرادات موجود در بینی بستگی داشته و به علت سختی انجام آن ، قیمت عمل بینی ثانویه بیشتر از جراحیرینوپلاستی اولیه می باشد. برای اطلاع دقیق از هزینه جراحی ترمیمی بینی می توانید به مطب دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین جراح بینی ترمیمی تهران ، مراجعه نمایید.

نقش پوست در جراحی ترمیمی بینی

پوست همانند کاور ساختار و کانتور بینی را تحت پوشش قرار می دهد و نتیجه جراحی زیبایی بینی را در حالت ایده آل به نمایش می گذارد. در سرعت فروکش کردن تورم به ویژه در عمل ترمیمی بینی ، ضخامت پوست نقش مهمی دارد. در طی عمل بینی ثانویه جراح باید ضمن اصلاح و برطرف کردن مشکلات بینی ، با بافت اسکار زیر پوست و همچنین ضخامت پوست مقابله نماید.

مواردی که در خصوص جراحی بینی ترمیمی گوشتی باید بدانید !

جراحی ثانویه بینی در مقایسه با عمل بینی اولیه دشوارتر و پیچیده تر می باشد. از طرفی رینوپلاستی بینی های گوشتی خود با چالش و محدودیت هایی همراه است. از این رو زمانی که قرار باشد عمل ترمیمی بر روی بینی گوشتی انجام شود ، باید به نکات و موارد بسیاری توجه شود تا در نهایت نتیجه خوبی رقم بخورد. اصلی ترین مشکل بینی های گوشتی ضخامت بالای پوست است که همین موضوع ترمیم بینی را با مشکل همراه می کند. این ضخامت مانع از پوشش ساختار زیرین شده و اجازه نمی دهد زوایای بینی و کانتور به خوبی مشاهده شود. همچنین ضخیم بودن پوست بینی موجب دفرمه شدن نوک بینی می شود. لازم به ذکر است که بینی های گوشتی به ویژه بعد از انجام عمل ترمیمی دچار تورم بیشتری می شوند. مسئله تشکیل اسکار بعد از انجام جراحی بینی ترمیمی در تهران مورد دیگری است که جراح بینی ترمیمی باید نسبت به آن توجه داشته باشد. در مقایسه با بینی های استخوانی احتمال تشکیل اسکار با احتمال بیشتری همراه است. از دیگر موارد قابل توجه در این باره در رابطه با ضعف ساختاری بینی گوشتی می باشد. از آنجایی که بافت بینی قبلا دستخوش تغییرات شده است ، باید احتیاط و جوانب کار به خوبی در نظر گرفته شود تا از تضعیف بافت ها جلوگیری شود.

مزایای عمل ترمیمی بینی چیست ؟

اعتماد به نفس : زمانی که انتظارات فرد با انجام جراحی رینوپلاستی اولیه برآورده نشود و تغییرات مطلوبی در چهره فرد به وجود نیاید ، این موضوع در اعتماد به نفس فرد تاثیر گذاشته و گاه می تواند منجر به افسردگی و دور شدن فرد از اجتماع شود. به همین دلیل اصلاح مشکلات موجود در عمل اولیه بینی و ایجاد فرم مناسب در بینی و چهره افراد را می توان از مزیت های مهم در جراحی بینی ترمیمی دانست که منجر به بازگشت اعتماد به نفس در بیماران می شود.

سلامتی : در مواردی که جراحی بینی موفق نباشد ، این موضوع می تواند در سلامت افراد نیز تاثیر گذار باشد و مشکلاتی را در تنفس و بویایی آن ها ایجاد نماید. زمانی که تنفس از راه بینی به درستی ایجاد نشود ، مشکلات بسیاری را برای فرد ایجاد می کند ؛ بنابراین بهبود عملکرد تنفسی بینی از دیگر مزایای این جراحی به شمار می رود.

آیا عمل بینی ترمیمی در مقایسه با جراحی بینی اولیه دردناک تر است ؟

حساسیت و پیچیدگی های عمل بینی ترمیمی در مقایسه با رینوپلاستی اولیه ، بسیار بیشتر است. همچنین بیماران به دوران نقاهت و ریکاوری طولانی تری نیاز دارند تا ترمیم و بازسازی زخم ها به خوبی انجام شود. همین موضوع در تعیین هزینه های جراحی نیز تاثیر گذاشته و اغلب عمل ترمیمی بینی با هزینه های بیشتری انجام می شود.

جراحی ترمیمی بینی به روش بسته انجام می شود یا باز ؟

در صورتی که میزان اصلاحات ناچیز باشد ، به کمک تکنیک بسته در بازه زمانی کوتاه می توان مشکلات ناشی از عمل اولیه را برطرف نمود. اما اگر بینی نیاز به تغییرات و گرافت گذاری داشته باشد ، بهتر است عمل ثانویه بینی با روش باز انجام شود ؛ چرا که جراح دید وسیع تری به اسکلت درونی بینی دارد.

چگونه ورم بینی بعد از عمل ترمیمی را کاهش دهیم ؟

  1. برای این منظور لازم است از مصرف داروهای رقیق کننده خود پرهیز نمایید.
  2. به رژیم غذایی خود اهمیت دهید ، نمک مصرفی را به حداقل میزان ممکن برسانید.
  3. از ویتامین ها و پروتئین ها به میزان بیشتری در برنامه غذایی خود استفاده کنید.
  4. مصرف آناناس و کرفس برای کاهش تورم و کبودی ها پیشنهاد می شود.
  5. استفاده از کمپرس در کاهش ورم اولیه بعد از جراحی ترمیمی بینی در سعادت آباد ، تاثیر زیادی دارد.
  6. به نحوه خوابیدن خود توجه داشته باشید. بهتر است سر در ارتفاع بالاتری از بدن بدن قرار بگیرد.
  7. به صورت مداوم تا 2 ماه بعد از انجام جراحی ترمیمی بینی ، باید از چسب استفاده نمایید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها