جراحی بینی فانتزی

 جراحی بینی یکی از انواع جراحی زیبایی می باشد که طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارد و بیشتر آن ها را خانم ها تشکیل می دهند. در این میان جراحی بینی فانتزی در بین خانم ها بسیار محبوب می باشد. این فرم از بینی ویژگی های خاصی دارد و در اصطلاح بینی عروسکی نیز نامیده می شود. در ادامه این مطلب از دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین جراح پلاستیک بینی و صورت به بررسی این موضوع می پردازیم و ویژگی های این نوع بینی را بیان می کنیم. همچنین بررسی می کنیم این نوع بینی برای چه افرادی مناسب می باشد. پیشنهاد می شود تا انتهای این مطب همراه ما باشید.

جراحی بینی فانتزی - دکتر محمد ابراهیمی

جراحی بینی فانتزی چیست ؟

بینی ها را با توجه به نوع آن ها ، تناسب بینی با سایر اجزای صورت و سلیقه بیمار می توان به دو فرم طبیعی و فانتزی جراحی نمود.

ویژگی ها بینی فانتزی عبارتند از:

  1. دارای قوس می باشد.
  2. نوک آن سربالا است.
  3. کوچک می باشد.
  4. زاویه بین لب بالا و نوک بینی در این فرم از بینی 105 درجه است.

کاندیدای مناسب جراحی بینی فانتزی

  • افرادی که از نظر جسمی سالم بوده ، سابقه ابتلا به بیماری هایی همچون لوپوس را نداشته و در حال حاضر به بیماری مزمنی ابتلا ندارند.
  • اشخاصی که به خوبی می دانند جراحی رینوپلاستی منجر به بهبود نسبی خواهد شد و به همین علت انتظارات نامعقول از پزشک خود ندارند.
  • افرادی که شرایط روحی مساعدی داشته و به بیماری هایی همچون افسردگی ، وسواس و اختلال خود بدشکل پنداری مبتلا نیستند.
  • افرادی که به مصرف نوشیدنی های الکلی ، دخانیات و استعمال سیگار اعتیاد نداشته و قادر به توقف مصرف این مواد به مدت 2 هفته قبل از جراحی بینی فانتزی هستند.
  • افرادی که به بلوغ جسمی رسیده اند. بلوغ در خانم ها در پایان 16 سالگی و در آقایان در پایان 17 سالگی اتفاق می افتد.
  • افرادی که پوست بینی آن ها کیفیت لازم برای جراحی را دارد.
  • افرادی که بینی شان گوشتی نیست و بینی استخوانی دارند و غیره.

جراحی بینی فانتزی - دکتر محمد ابراهیمی

جراحی زیبایی بینی فانتزی در خانم ها

  • صورت خانم ها معمولاً کوچک تر از آقایان بوده و اجزای صورت آن ها ظریف می باشد.
  • با توجه به ویژگی صورت خانم ها بینی فانتزی مناسب آن ها می باشد.
  • همچنین برخی از آقایان در رابطه با جراحی بینی فانتزی مردانه از جراحان بینی سوال می نمایند.
  • باید بگوییم که صورت آقایان ضمخت و بزرگ بوده و با توجه به این ویژگی ها ، فرم بینی مناسب آن ها مدل بینی طبیعی می باشد.

آیا جراحی بینی فانتزی محدودیت دارد ؟

پاسخ مثبت است. پوست بینی های گوشتی ضخیم بوده و استخوان ها و غضروف های آن نازک می باشد. با توجه به ویژگی های فوق ، امکان جراحی بینی گوشتی به فرم فانتزی وجود ندارد و تنها می توان بینی های استخوانی را به این فرم جراحی کرد.

جراحی بینی فانتزی - دکتر محمد ابراهیمی

دستیابی به بهترین نتیجه از جراحی بینی فانتزی

برای دستیابی به بهترین نتیجه از جراحي بیني فانتزي ، افراد باید در انتخاب جراح بینی خوب در تهران بسیار دقت نمایند و بهترین جراح بینی را برای جراحی زیبایی بینی خود برگزینند.

به همین منظور یک جراح بینی را انتخاب کنید که:

  • در زمینه جراحی بینی فانتزی سوابق موفقیت آمیزی دارد.
  • از اصول ریاضی و از اصول زیبایی شناسی به طور کامل آگاه می باشد.
  • وجدان کاری بالایی دارد.
  • حفظ سلامت بیمار برای او در اولویت است و غیره.

برای دیدن نمونه کارهای دکتر محمد ابراهیمی ، جراح بینی تهران می توانید به صفحه رسمی اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی فانتزی

با رعایت اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی می توان در روند بهبود عوارض ناشی از این عمل زیبایی تسریع ایجاد کرد و به طور کلی منجر به بهتر سپری شدن دوران نقاهت و حاصل شدن بهترین نتایج از آن شد.

در ادامه تعدادی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی راینوپلاستی را آورده ایم:

  • بعد از اینکه فهمیدید کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی فانتزی هستید و تصمیم برای انجام این جراحی زیبایی گرفتید بهتر است با صرف زمان و دقت لازم بهترین جراح پلاستیک و زیبایی در تهران را انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب جراح پلاستیک ، پزشک برای اینکه از سلایق و انتظارات شما آگاهی پیدا کند یک جلسه مشاوره قبل از عمل بینی برای تان تدارک می بیند که باید در این جلسه به طور کاملاً شفاف در رابطه با انتظاراتی که از این جراحی زیبایی دارید با ایشان صحبت کنید.
  • در جراحی رینوپلاستی حفظ سلامت شما و عملکرد تنفسی تان بر هر مسئله دیگری اولویت دارد به همین دلیل باید جراحی زیبایی بینی به ایمن ترین شکل ممکن انجام شود. به همین منظور پزشک از شما در رابطه با سوابق بیماری ، مصارف دارویی و همچنین حساسیت های دارویی تان سوال می پرسد که باید به طور صادقانه به ایشان پاسخ دهید.
  • دکتر زیبایی بینی در تهران برای اینکه بتواند بهترین نتایج از عمل بینی را رقم بزند می بایست به دقت نسبت بین اجزا را مورد بررسی قرار دهد ، برای اینکار یک سری عکسبرداری از بینی و صورت تجویز می کند که باید حتماً آن ها را انجام دهید.

جراحی بینی فانتزی - دکتر محمد ابراهیمی

دیگر اقدامات قبل از جراحی بيني فانتزي:

  • جراح بینی فانتزی خوب در تهران ، یکسری آزمایش ( همچون تست بارداری برای خانم ها) را برای تان تجویز می کند که انجام و تحویل آن ها به دکتر زیبایی ضرورت دارد.
  • مصرف دخانیات ، مواد حاوی نیکوتین و نوشیدنی های حاوی الکل نه تنها موجب کاهش اکسیژن خون می شود که در روند ترمیم زخم ها نیز اختلال ایجاد می کند لذا مصرف آن ها را 2 هفته پیش از جراحی بینی فانتزی متوقف نمایید.
  • مصرف برخی داروها مثل آسپرین و ویتامین E با ایجاد اختلال در روند انعقاد خون منجر به رقیق شدن آن شده و احتمال خونریزی در حین جراحی را افزایش می دهد، بنابراین به مدت 2 هفته قبل از عمل بینی فانتزی مصرف این داروها را کنار بگذارید.
  • شب قبل از عمل زیبایی بینی دوش گرفته ، شامی سبک میل کنید و به مدت 8 ساعت پیش از جراحی چیزی نخورید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

از جمله مهم ترین نکات بعد از جراحی بینی فانتزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از خوردن و آشامیدن به مدت 4 ساعت بعد از عمل بینی عروسکی اجتناب کنید زیرا وجود آثار مواد بیهوشی ممکن است موجب ایجاد حالت تهوع در شما شود.
  2. غذاهای سفت نخورده و غذاهای آبکی میل کنید زیرا بلع آن ها نیازمند جویدن زیاد نبوده و در نتیجه به فک بالا و بینی فشار وارد نمی کند.
  3. از خوردن غذاهایی که دارای مقدار زیادی نمک و ادویه هستند بپرهیزید.
  4. مصرف آبمیوه تازه و طبیعی ، میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود به میزان زیاد قرار دهید.
  5. در هنگام خواب زیر سر چند بالشت قرار داده ، به پشت و طاقباز بخوابید و برای جلوگیری از غلت زدن به پهلو می توانید چند بالشت نیز در اطراف خود قرار دهید.
  6. در سه روز اول هر یک ساعت یکبار و هر بار به مدت 15 دقیقه بر روی بینی کمپرس سرد و در 3 روز دوم این کار را با کمپرس گرم انجام دهید.
  7. از انداختن سر به سمت پایین و انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید.
  8. در مدت زمانی که پزشک برای تان تعیین می کند به روی بینی چسب زده و از انجام فعالیت هایی که موجب آسیب رساندن به بینی تان می شود خودداری نمایید.
  9. از استحمام با آب خیلی گرم پرهیز کرده و حمام کردن را با کمک یک شخص همراه انجام دهید.

جراحی بینی فانتزی - دکتر محمد ابراهیمی

عوارض جراحی بینی فانتزی

از جمله نگرانی های شایعی که افراد در رابطه با جراحی بینی فانتزی و به طور کلی جراحی زیبایی بینی دارند به عوارض ناشی از این جراحی زیبایی مربوط می شود.

افراد باید این نکته را در نظر داشته باشند که فقط عمل زیبایی بینی نیست که با عارضه همراه است بلکه هر روش جراحی ، حتی جراحی هایی که با اهداف درمانی انجام می شوند نیز یکسری عوارض را به دنبال دارند که عوارض ناشی از جراحی بینی در مقایسه با آن ها بسیار ناچیز می باشد.

عوارض جراحی بینی به دو دسته عوارض عمومی و عوارض غیرعمومی تقسیم می شوند که:

عوارض عمومی شامل درد ، تورم ، کبودی و التهاب می شود. این عوارض در همه افراد بروز می نمایند که البته میزان و شدت این عوارض در همه افراد متفاوت بوده و به عواملی همچون میزان ایرادات بینی ، نوع بینی ، ویژگی های بدنی فرد و تبحر پزشک بستگی دارد. عوارضی که به آن ها اشاره کردیم با مرور زمان کم و کمتر می شود و بعد از مدتی به طور کامل فروکش می کند. با رعایت مراقبت هایی که در ادامه آورده شده است می توان در روند فروکش این عوارض تسریع ایجاد کرد.

عوارض غیرعمومی در همه افراد بروز نکرده و تنها در صورتی به وجود می آیند که فرد زمان لازم را برای انتخاب جراح زیبایی صورت و بینی صرف نکرده و در رعایت نکات مراقبتی بعد از جراحی کوتاهی نماید. از جمله عوارض غیرعمومی جراحی ریننوپلاستی می توان به چسبندگی بینی ، غیرقرینه شدن سوراخ های بینی و مشکلات تنفسی اشاره کرد. احتمال بروز چنین عوارضی در جراحی بینی فانتزی بیشتر است زیرا در این فرم ، بینی به میزان زیادی کوچک می گردد و اگر پزشک از تبحر و تجربه لازم برخوردار نباشد ممکن است به دلیل کوچک شدن بیش از اندازه بینی و سوراخ های آن فرد دچار مشکلات تنفسی شده و امکان جبران و اصلاح آن وجود نداشته باشد. لذا در انتخاب دکتر عمل بینی خود بسیار دقت کنید.

عمل بینی گوشتی فانتزی و هرآنچه لازم است بدانید !

جراحی بینی فانتزی از حساس ترین و ظریف ترین مدل های بینی می باشد که به دقت و مهارت بسیاری نیاز دارد. کوچک بودن بینی ، باریک بودن آن ، زاویه دار بودن نوک بینی ؛ قوس دار بودن تیغه بینی از ویژگی های بینی عروسکی و یا فانتزی می باشد. لازم است این تغییرات به نحوی ایجاد شود که اختلالی در تنفس بیمار ایجاد نشود و همچنین تناسب بین صورت و اجزای آن حفظ شود و بینی حالت مصنوعی به خود نگیرد. هرچند که این نوع فرم بینی در بین خانم ها بسیار محبوب می باشد اما باید توجه داشته باشید که بینی فانتزی برای هر نوع چهره و بینی مناسب نمی باشد و برای اینکه ظرافت های جراحی به خوب قابل مشاهده باشد ، لازم است بینی و صورت ویژگی های خاصی داشته باشد.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی برای دریافت نتیجه مطلوب از این جراحی ، داشتن پوست نازک و غضروف های قوی می باشد. که متاسفانه بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم و چربی هستند و غضروف های بینی آن ها استحکام لازم را برای ایجاد تغییرات بسیار ندارد ، به همین علت بینی این افراد بعد از عمل بینی فانتزی حالت زیبایی پیدا نمی کند. از دیگر ویژگی های مهم برای انجام عمل بینی فانتزی ، استخوانی و ظریف بودن صورت است. در صورتی که یک فرد چشم ها و لب های بزرگی داشت باشد و فرم صورت او نیز بزرگ باشد ، از بینی عروسکی نتیجه خوبی را دریافت نمی کند و بینی در چهره حالت غیر طبیعی پیدا می کند. به همین دلیل لازم است حتما در جلسه مشاوره با پزشک به این نکات توجه داشته باشید و از تجربه و پیشنهادات بهترین جراح زیبایی تهران استفاده نمایید تا بعد از عمل زیبایی بینی دچار مشکل نشوید.

آیا آقایان می‌توانند برای عمل بینی با مدل عروسکی مناسب باشند؟

در دنیای مد، هیچ چیز غیر ممکن نیست و ممکن است برخی آقایان را ببینید که تمایل به داشتن بینی‌ای با ویژگی‌های مدل عروسکی دارند. اما اگر این موضوع را بر اساس استانداردهای طلایی زیبایی بررسی کنیم، به نتیجه خواهیم رسید که صورت آقایان دارای ویژگی‌های مردانه است که معمولاً با ویژگی‌های ظرافتی که در مدل عروسکی‌ها دیده می‌شود، تفاوت دارد. این اختلاف ممکن است موجب ناتوانی در خلق هارمونی بین بینی با ویژگی‌های مدل عروسکی و دیگر ویژگی‌های صورت شود.

بیشتر آقایان در زمان مراجعه به جراح زیبایی برای عمل بینی، تأکید دارند که می‌خواهند بینی‌شان طبیعی به نظر برسد و ویژگی‌های مردانه در آن حفظ شود؛ بنابراین، تغییراتی که با مدل عروسکی در بینی ایجاد می‌شود، احتمالاً نمی‌تواند این خواسته را برآورده کند. به همین دلیل، جراحی بینی با مدل عروسکی برای آقایان معمولاً توصیه نمی‌شود.

چگونه می‌توانم کنترل تورم بعد از عمل بینی فانتزی را مدیریت کنم؟

دستورالعمل‌هایی که پزشک شما ارائه می‌دهد را با دقت اجرا کنید. پزشک شما دستورالعمل‌های خاصی را برای شما تنظیم خواهد کرد که با ویژگی‌ها و وضعیت شما سازگار است.

از مصرف داروهایی مانند داروهای رقیق‌کننده خون خودداری کنید. حفظ شرایط بدن در یک سطح استاندارد و اجتناب از مواردی که ممکن است باعث اختلال در فرایند بهبود و کنترل تورم شوند، مؤثر خواهد بود.

اگر قصد مصرف مکمل‌هایی را دارید، حتماً پزشک خود را مطلع کنید.

از کمپرس یخ استفاده کنید. در طول روز، چندین بار کمپرس یخ را بر روی مناطق مورد عمل قرار دهید.

سعی کنید سرتان را بالا نگه دارید. در هنگام استراحت، بهتر است در حالت نیمه نشسته قرار بگیرید.

از مصرف سیگار خودداری کنید.

صبور باشید بله، تورم قسمتی از فرایند بازگشت به سلامتی پس از عمل بینی است. این امر ممکن است کمی زمان‌بر باشد، اما صبر و شکیبایی در این مرحله بسیار مهم است.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها