جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت یا عمل لیفتینگ صورت ، نوعی عمل جراحی زیبایی است که جهت رفع افتادگی و تغییر حالت ارتجاعی پوست صورت انجام می شود. این جراحی در بین بانوان از محبوبیت خوبی برخوردار است. در صورتی که اطلاعی در مورد این موضوع ندارید توصیه می شود خواندن این مقاله از دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین جراح پلاستیک و زیبایی تهران را از دست ندهید چرا که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

جراحی لیفت صورت - دکتر محمد ابراهیمی

علل افتادگی پوست صورت

افتادگی و تغییر حالت پوست صورت می تواند علل مختلفی داشته باشد که در ادامه به پاره ای از آن ها اشاره می نماییم :

  • وراثت :

جزو یکی از مهم ترین عوامل افتادگی پوست می باشد و برخی افراد به صورت ژنتیکی در سنین جوانی دچار افتادگی در پوست صورت خود می شوند.

  • افزایش سن :

از موارد دیگری است که می تواند منجر به افتادگی پوست صورت شود ؛ زیرا با بالا رفتن سن ، پوست مستعد کاهش بافت چربی شده و حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد در نتیجه به دنبال آن دچار چین و چروک و افتادگی خواهد شد.

  • کاهش وزن :

از دست دادن وزن از دیگر عوامل افتادگی پوست می باشد.

  • مصرف سیگار و الکل :

به دلیل تولید مواد مضر از علل شایع افتادگی پوست صورت می باشند.

  • قرار گرفتن به مدت طولانی در زیر نور خورشید :

از علل دیگر افتادگی پوست صورت است ، چرا که نور آفتاب سبب بروز التهاب مزمن در پوست شده ، به مرور زمان فاکتورهای جوان نگاه دارنده پوست را از بین می برد و موجب پیدایش چین و چروک در صورت می شود.

 

جراحی لیفت صورت - دکتر محمد ابراهیمی

نتیجه جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت با برداشتن چربی های اضافی پوست و همچنین ایجاد قوام در عضلات تحتانی پوست ، لیفت و کشیده شدن صورت را به دنبال خواهد داشت. به طور کلی عمل لیفتینگ صورت تا حدود زیادی سبب کاهش علائم پیری از چهره شده و منجر به جوان تر به نظر رسیدن صورت می شود. بنابراین می توان گفت که عمل لیفت صورت ، چهره را حدودا 5 الی 10 سال از آنچه هست جوان تر نشان می دهد.

در چه سنی می توان جراحی لیفت صورت را انجام داد ؟

عمل لیفت صورت به طور کلی در بازه سنی 40 الی 60 سال قابل انجام است ، گرچه لازم به ذکر است که بر اساس میزان علائم پیری و کهولت سن در چهره ممکن است به تشخیص پزشک متخصص ، این جراحی در سنین کمتر نیز صورت پذیرد.

 

جراحی لیفت صورت - دکتر محمد ابراهیمی

جراحی لیفت صورت برای چه افرادی مناسب است ؟

این جراحی برای افرادی که با چین و چروک ، افتادگی و شل شدگی در پوست خود مواجه هستند ، گزینه مناسبی می باشد. در حالت کلی کاندیدای مناسب جهت انجام جراحی لیفت صورت از شرایط زیر برخوردارند :

  • این افراد در ناحیه کناری بینی تا بخش کناری ناحیه دهان با یک چین عمیق ، روبرو هستند.
  • پوست این افراد شل بوده و در ناحیه گردن خود با چربی اضافی و چین های عمودی مواجه می باشند.
  • گونه های این دسته از افراد دچار چین هایی عمیق می باشد.

به طور کل ، علاوه بر برخورداری از شرایط فوق افراد به منظور انجام عمل لیفتینگ صورت می بایست انتظار معقولانه داشته باشند. بنابراین افرادی که تصور می کنند با عمل لیفتینگ می توانند افتادگی پلک یا ابروی خود را نیز برطرف نمایند ، باید توجه داشته باشند که این جراحی سبب رفع این قبیل از اختلالات نمی شود و این نوع از اعمال جراحی زیبایی باید به صورت مجزا انجام گیرند.

مراقبت های بعد از جراحـی لیفت صورت

در ذیل به تعدادی از مهم ترین نکات مراقبتی که کمک شایانی به بهتر سپری شدن دوران بهبودی ، سرعت بخشیدن به روند برطرف شدن عوارض شایع ناشی از این جراحی زیبایی و همچنین حاصل شدن مطلوب ترین نتایج از آن می کنند اشاره کرده ایم.

 

جراحی لیفت صورت - دکتر محمد ابراهیمی

 

  • در برخی موارد بهترین جراح زیبایی تهران ، به منظور خارج شدن خون از زیر پوست وسیله کوچکی از جنس پلاستیک که درن نام دارد را در کنار زخم شما قرار می دهد. در چینین شرایطی شما باید طی 48 ساعت ابتدایی به پزشک مراجعه نموده و نسبت به خارج نمودن آن اقدام نمایید.
  • طی 3 روز ابتدایی تورم به خصوص در ناحیه هایی که پوست آن ها نازک تر است ( همچون نواحی اطراف چشم ) تشدید می شود که جای هیچگونه نگرانی نبوده و این امر کاملاً طبیعی می باشد؛ به منظور کاهش هر چه سریع تر ورم ناشی از جراحی لیفت صورت ، طی 3 روز ابتدایی بر روی نواحی دارای تورم، کمپرس سرد یا ژل یخ و بعد از آن به مدت 3 روز بر روی آن نواحی کمپرس گرم قرار دهید.
  • به هیچ عنوان کمپرس سرد را به طور مستقیم بر روی پوست نگذاشته و آن را بین نواحی مختلف جابجا کنید؛ این کار موجب کاهش خونرسانی به این نواحی و تحت تاثیر قرار دادن نتیجه می شود. از همین رو میان ژل یخ و پوست حوله یا پارچه ای نرم و تمیز قرار دهید.
  • افراد به طور معمول با صلاحدید پزشک و در صورتی که مشکل خاصی در آن ها وجود نداشته باشد در روز جراحی از بیمارستان مرخص می شوند. توصیه دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین جراح پلاستیک تهران ، به افراد این است که طی 24 ساعت ابتدایی غذاهای نرم میل نموده و پس از آن رژیم غذایی معمول خود را از سر بگیرند.

دیگر مراقبت های بعد از جراحـی لیفت صورت عبارتند از :

  • مصرف فست فود و سایر غذاهای نمکی ، روند بهبود را کند نموده و منجر به تشدید تورم می شود. بنابراین بهتر است از مصرف این غذاها در طول دوران نقاهت خود بپرهیزید.
  • به میزان زیاد آب ، آبمیوه های طبیعی همچون آب آناناس و آب کرفس و غذاهای حاوی فیبر فراوان میل کنید.
  • استراحت مطلق موجب بروز یبوست در شما و لخته شدن خون در پاهای تان می شود از همین رو بیشتر از 24 ساعت به طور مطلق استراحت کنید.
  • بهترین جراح لیفت صورت در تهران ، به منظور کاهش درد ، جلوگیری از بروز عفونت و اهداف دیگر داروهایی را برای تان تجویز می نماید که باید آن ها را طبق دستور مصرف استفاده کرده و به هیچ عنوان داروها را به طور خودسرانه قطع نکنید.
  • به منظور سرعت بخشیدن به روند بهبودی و پیشگیری از عفونت بعد از 24 ساعت به طور مرتب استحمام کرده ، با آب و شامپوی بچه محل زخم را شستشو دهید.
  • تا 1 ماه بعد از انجام جراحی لیفت صورت از رفتن به سونا و جکوزی ، مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات خودداری نموده و به مدت 2 ماه به هیچ عنوان فعالیت های جسمانی پرفشار و ورزش های سنگین انجام ندهید.

سوالات متداول در مورد جراحی لیفت صورت

آیا با داشتن سابقه تزریق ژل و چربی می توان جراحی لیفت صورت انجام داد ؟

افرادی که در گذشته تجربه تزریق ژل و چربی داشته اند نیز می توانند اقدام به انجام جراحی لیفت صورت کنند. لازم به ذکر است که برخی افراد ممکن است نیاز به برداشتن بافت چربی و ژل داشته باشند. این روش به خوبی می تواند تا سال ها شما را از تزریق چربی و ژل در آینده بی نیاز کند.

آیا کشیدن پوست صورت موجب لیفت پلک می شود ؟

بیشتر افرادی که قصد جراحی لیفت صورت را دارند ، تصور می کنند با انجام این جراحی چشم ، ابرو ، چانه و پیشانی آن ها نیز لیفت می شود. اما باید گفت این تصور اشتباه بوده و این جراحی تنها روی دو سوم پایینی صورت انجام می شود. بنابراین در این جراحی تنها خط فک ، گونه و صورت دچار تغییر شده و در قسمت پیشانی ، چشم و ابروها تغییر خاصی ایجاد نخواهد شد. عضلات مربوط به پیشانی و چشم متفاوت بوده به همین علت با کشیدن پوست صورت تغییری در آن ها ایجاد نمی شود. در صورتی که علاقه مند به تغییراتی در نواحی چشم و پیشانی هستید ، می توانید جراحی لیفت شقیقه و پیشانی را نیز در کنار لیفت صورت انجام دهید.

آیا کشیدن پوست صورت ، محدودیت حرکت ایجاد می کند ؟

یکی از نگرانی مراجعه کنندگانی که کاندید جراحی لیفت صورت هستند ، محدودیت های حرکتی است. خوب است بدانید که تنها 4 هفته بعد از جراحی کشیدن پوست صورت ، دچار محدودیت در حرکت آن می شوید. لازم است در این مدت کمترین کشش در پوست ایجاد شود تا پوست لیفت شده و بخیه ها دچار تغییر نشوند.

مشکلات اضافه وزن بعد از کشیدن پوست صورت چیست ؟

در صورتی که بعد از این جراحی سبک زندگی سالمی داشته باشید ، ماندگاری اثرات جراحی لیفت صورت افزایش پیدا کرده و شاهد پوستی شاداب و جوان خواهید بود. اما اگر رژیم غذایی و فعالیت مناسبی نداشته باشید و به اضافه وزن دچار شوید به مرور شادابی و جوانی اثرات لیفت صورت از بین خواهد رفت.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها