جراح بینی تهران

جراح بینی تهران امروزه یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی در کشور ما جراحی زیبایی بینی است، به همین دلیل تعدد جراحان بینی بسیار زیاد می باشد. بینی به دلیل قرار گیری در مرکز صورت تاثیر بسیار زیادی در زیبایی افراد خواهد گذاشت و جراحی بینی علاوه بر اصلاح ایرادات ظاهری و عملکردی بینی، با هدف ایجاد تناسب میان بینی و سایر اجزای صورت انجام می شود. آنچه پیداست جراحی بینی جرو جراحی های ضروری نیست بنابراین همه افراد برای انتخاب جراح بینی از وقت کافی برخوردار هستند. انتخاب جراح بینی مهم ترین اقدام قبل از جراحی می باشد چرا که در نتیجه نهایی و کاهش احتمال بروز عوارض تاثیر گذار است. بررسی ها نشان داده علت اصلی انجام جراحی بینی ترمیمی انتخاب جراح بینی تهران کم تجربه بوده، بنابراین در صورتی که در انتخاب جراح بینی خود دقت نداشته باشید، ممکن است دچار عوارض جانبی شوید و نتیجه مطلوبی کسب نکنید.

 

جراح بینی تهران - دکتر محمد ابراهیمی

کاندیدای مناسب جراحی بینی

اشتباه بسیاری از افراد این است که پیش از اینکه بدانند کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی هستند یا نه اقدام به انتخاب بهترین جراح بینی تهران یا شهر محل سکونت خود می نمایند. برای آگاهی از این موضوع که کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی هستید باید اطمینان پیدا کنید که شرایط زیر را دارا می باشید.

افرادی که به دخانیات و مصرف مشروبات الکلی اعتیاد ندارند:

مصرف مواد حاوی الکل و نیکوتین موجب کاهش اکسیژن خون شده و این امر موجب ایجاد اختلال شدید در حین جراحی بینی می شود.

از طرف دیگر استعمال سیگار و قلیان موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن در برابر انوع عفونت می گردد به همین دلیل حتی اگر در حین جراحی دچار هیچ مشکلی نشوید ممکن است بعد از جراحی با عوارض جدی روبرو گردید.

به همین علت افرادی باید برای جراحی بینی اقدام کنند که قادر به قطع مصرف این مواد به مدت 14 روز قبل از جراحی بینی می باشند.

افرادی که کمال طلب نیستند:

به افرادی که از هرکاری بهترین نتایج بدون کوچکترین ایراد را انتظار دارند، افراد کمال طلب یا ایده آل گرا می گویند. بدیهی است جراحی بینی که تنها موجب بهبودی نسبی بینی شده و به هیچ عنوان متضمن ایجاد یک بینی بی نقص مطلق نیست برای این دسته از افراد مناسب نمی باشد.

 

جراح بینی تهران

 

افرادی که به بیماری های مزمن ابتلا ندارند:

یکی از مهم ترین شروط برای جراحی بینی است که فرد سابقه ابتلا به بیماری های خاص و مزمن مثل لوپوس را نداشته باشد. زیرا ابتلا به چنین بیماری هایی ممکن است با مشکلاتی در حین جراحی بینی یا بعد از آن برای بیمار همراه باشد.

افرادی که به بلوغ جسمی و فکری رسیده اند:

برای اینکه فرد سال ها بعد از جراحی بینی از انجام آن پشیمان نشود لازم است تا از نظر عقلی به بلوغ رسیده و با دید باز برای این جراحی زیبایی اقدام نماید.

همچنین برای اینکه جراحی بینی بهترین نتایج را در پی داشته باشد لازم است تا رشد غضروف های بینی متوقف شده باشد که این امر در آقایان در پایان 17 سالگی و در خانم ها در پایان 16 سالگی اتفاق می افتد.

افرادی که از نتیجه جراحی بینی انتظارات واقع بینانه دارند:

افراد باید نسبت به جراحی بینی و نتیجه آن واقع بینانه نگاه کرده و با در نظر گرفتن این موضوع که بینی عضوی حساس بوده، انواع مختلفی دارد و در فرم دهی دارای محدودیت می باشد از جراح بینی خود توقعات نامعقولی همچون جراحی بینی شبیه به یک عکس نداشته باشند.

جراح بینی تهران

ویژگی های جراحی بینی تهران

  1. جراح بینی تهران باید قادر به انجام انواع جراحی بینی باشد.
  2. جراح بینی باید با توجه به سایر اجزای صورت فرد و همچنین در نظر گرفتن سلیقه بیمار، بهترین تغییرات را ایجاد نماید.
  3. جراح بینی خوب بدون در نظر گرفتن منافع مالی خود، رضایت و سلامت بیمار را اولویت کار خود قرار می دهد.
  4. جراح بینی باید با صبر و حوصله پاسخگوی تمام سوالات بیمار باشد تا فرد با آرامش خاطر اقدام به جراحی نماید.
  5. جراح بینی تهران موظف است بیمار را در جریان اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی قرار دهد.

نحوه انتخاب جراح بینی خوب

  • با سرچ در موتور های جستجو لیستی از جراحان بینی را تهیه نمایید.
  • پس از تهیه این لیست به سایت جراح مراجعه کنید و میزان تحصیلات و رزومه کاری جراح را بررسی کنید.
  • لازم به ذکر است تنها به تحصیلات و رزومه پزشک توجه نکنید و حتما به مشاهده نمونه کار های جراح بینی بپردازید.
  • برای مشاهده نمونه کاری های پزشک می توانید به گالری تصاویر و سایت اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.
  • همچنین با حضور در مطب به بررسی میزان رضایت افرادی که برای معاینه و چکاپ بعد از جراحی به مطب مراجعه کردند بپردازید.

انواع بینی

بینی افراد به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم می شود. در ذیل توضیحات بیشتری در رابطه با جراحی بینی گوشتی را خدمت تان شرح داده ایم.

 

جراح بینی تهران

 

در مورد جراحی بینی گوشتی بیشتر بخوانید :

بینی آفریقایی نمونه ای بارز و مثالی فوق العاده از بینی گوشتی می باشد؛ این نوع بینی چرب بوده و در کنار داشتن ساختار غضروفی-استخوانی بسیار ضعیف ، پوستی با ضخامت بسیار زیاد نیز دارد.

تکنیک هایی که در گذشته برای جراحی بینی های گوشتی به کار می رفت با نتایج رضایت بخشی همراه نبود و غضروف های تراشکاری شده بینی بعد از مدت کوتاهی به وضعیت اولیه خود بازمی گشت.

امروزه و با پیشرفت علم پزشکی دکتر محمد ابراهیمی ، جراح بینی تهران و سایر جراحان بینی ، علاوه بر اینکه به ساختار بینی شکل می دهند بلکه غضروف های آن را نیز با تکنیک های مخصوص تقویت می نمایند که این امر مانع از برگشت بینی به فرم بینی شده و افتادن آن را عملاً به صفر می رساند.

جراح در تکنیک های جدید به منظور تقویت غضروف نوک بینی ، اقدام به حرکت دادن قسمت میانی تیغه به نوک بینی می نماید.

جراح از بافت برای شکل دادن نوک بینی استفاده می نماید. در اغلب موارد پزشکان از غضروف گوش برای این کار بهره می گیرند. در صورت عدم بهره گیری این تکنیک ممکن است بینی بعد از مدتی بدشکل شود.

نکته حیاتی دیگر در رابطه با جراحی بینی گوشتی :

یکی از نکات حیاتی در رابطه با جراحی بینی گوشتی حفظ تناسب صورت است زیرا چنانچه سایز بینی بیش از اندازه کوچک شده یا انحنای پل بینی بیش از حد زیاد شود علاوه بر بروز مشکلات تنفسی ، تناسب چهره نیز بهم خورده، نه تنها فرد زیباتر نشود بلکه ممکن است جذابیت فعلی او نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

ساختار شکننده بینی های گوشتی که به دلیل ضعیف بودن غضروف و ضخیم بودن پوست این نوع بینی است موجب می شود تا جراحی این نوع بینی حساس تر بوده، عوارضی همچون تورم در آن ها شدیدتر بروز کرده و مدت زمان زیادی نیز برای رفع این عوارض نیاز باشد. از همین رو توصیه دکتر محمد ابراهیمی به افرادی با بینی های گوشتی این است که برای مدت زمان طولانی تری نسبت به افرادی که بینی استخوانی دارند اقدام به زدن چسب بر روی بینی خود کنند.

گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که درست است ضخیم بودن پوست بینی های گوشتی کار جراحان بینی را دشوار کرده و محدودیت های بسیاری را در فرم دهی بینی ایجاد می نمایند ولی این ضخیم بودن پوست موجب می شود تا بدشکلی های غضروفی-استخوانی قابل ملاحظه نباشند.

انواع جراحی بینی

  • جراحی بینی طبیعی : در این جراحی طبیعی بودن بینی حفظ خواهد شد و تنها ایرادات بینی برطرف می شود. این جراحی بیشتر در میان آقایان رواج دارد.
  • جراحی بینی فانتزی : در بینی های فانتزی قوس زیبایی در پل بینی ایجاد می شود و نوک بینی سر بالا خواهد بود.
  • جراحی بینی نیمه فانتزی : بینی های فانتزی حالتی بین بینی طبیعی و نیمه فانتزی است که علاوه بر حفظ طبیعی بودن بینی، قوس کوچکی در بینی ایجاد می شود.

روش های جراحی بینی

جراحی بینی به طور کلی از طریق تکنیک های زیر قابل انجام است :

  1. جراحی بینی به روش باز
  2. جراحی بینی به روش بسته

لازم به ذکر است انتخاب هر یک از این روش ها در صلاحیت جراح بینی می باشد که ایشان با توجه به سلیقه خود و نیاز بیمار ، یکی از این دو روش را بر می گزیند.

توجه داشته باشید تفاوت اصلی روش های جراحی بینی ، در برش کلوملا ( ناحیه مابین حفره های بینی ) می باشد.

در ادامه ، جهت آشنایی بهتر شما عزیزان با روش های فوق الذکر و کسب آگاهی کافی در این خصوص ؛ به اختصار به شرح توضیحاتی پیرامون هر یک پرداخته ایم.

جراح بینی تهران

جراحی بینی به روش باز

در رینوپلاستی به روش باز ، جراح بینی اقدام به ایجاد برشی ظریف در قسمت کلوملای بینی می نماید ؛ هدف از ایجاد این برش ، بلند کردن پوست بینی از روی ساختمان زیرین آن و تسلط کامل بر ساختار بینی می باشد.

همانطور که ذکر شد در جراحی بینی به روش باز ، جراح کاملا بر ساختمان بینی اشراف دارد ؛ لذا این امکان برای او به راحتی میسر می گردد که پیچیده ترین اصلاحات را بر روی بینی بیمار اعمال نماید و بدین ترتیب نتایج قابل قبول تری برای وی به ارمغان آورد.

از این رو غالبا به منظور انجام جراحی های حساس و دشوار ؛ اعم از جراحی بینی ترمیمی ، جراحی بینی گوشتی ، دفرمیتی های مادرزادی و نیز اشکالاتی که در پی حوادث وارد آمده اند ؛ روش باز در قیاس با جراحی بینی بسته ، ارجحیت دارد و عموما انتخاب اول پزشکان می باشد.

در رابطه با محل برش کلوملا و بخیه ای که در این ناحیه زده می شود ، نگران نباشید ؛ چرا که زخم ناشی از این برش با رعایت صحیح مراقبت های بعد از جراحی بینی ، سریعا بهبود یافته و جای باقیمانده از آن نیز به مرور زمان به کلی محو می گردد.

جراحی بینی به روش بسته

در رینوپلاستی بسته ، کلیه اصلاحات مورد نظر از داخل سوراخ های بینی ، صورت پذیرفته و نیازی به ایجاد هیچ گونه برشی در بخش بیرونی بینی بیمار وجود ندارد.

در جراحی بینی به روش بسته ؛ به دلیل عدم ایجاد برش در ناحیه کلوملا ، میدان دید جراح بینی نسبت به روش باز ، محدودیت یافته و در نتیجه امکان انجام جراحی های وسیع در روش بسته با پیچیدگی مضاعف ، همراه خواهد بود.

لذا غالبا از روش بسته ، برای جراحی بینی هایی که نیاز به تغییرات محدود و مختصر دارند استفاده می گردد.

 

جراح بینی تهران - دکتر ابراهیمی

 

بلافاصله بعد از جراحی بینی

  • در طول هفته اول بعد از جراحی فعالیت های خود را به حداقل برسانید. قدم زدن در منزل بلامانع می باشد ولی از خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. تقلای زیاد می تواند باعث خونریزی، تورم و به تاخیر افتادن بهبود شود.
  • در زمان خوابیدن با قرار دادن 2 تا 3 بالش سرتان را در موقعیت بالاتر از بدن قرار داده و از چرخیدن به پهلو خودداری کنید.
    لطفاً مقداری زیادی آب و مایعات نوشیده و غذاهای نرم میل کنید.
  • می توانید با یک گوش پاک کن و پراکسید هیدروژن، 3 بار در روز اطراف سوراخ های بینی را پاک کنید. یک دستگاه مرطوب کننده می تواند به تنفس راحت تر از راه دهان به شما کمک کند.
  • شستشوی روزانه منعی ندارد هرچندبار در روز ، دوش گرفتن بعداز یک هفته بلامانع است.
  • فین کردن باعث به تاخیر افتادن روند بهبود می شود. اگر می خواهید عطسه کنید، با دهان باز این کار را انجام دهید.
  • دوش گرفتن در دومین روز بعد از جراحی بلامانع است. پانسمان ها را خشک نگه دارید. حمام کردن در این شرایط نسبت به دوش گرفتن آسان تر است.
  • می توانید صورت خود را با صابون ملایم شستشو داده و با حوله تمیز خشک کنید. از استعمال سیگار و قرار گرفتن در محیط های حاوی دود غلیظ سیگار خودداری کنید. دود سیگار باعث تحریک بافت بینی و کند شدن روند بهبود می شود. استعمال قلیان و سیگار ممنوع می باشد.

هفته دوم و پس از آن

شش هفته طول می کشد تا استخوان های بینی شما به طور کامل بهبود یابد. به آرامی فعالیت های خود را از سر بگیرید. فعالیت های سنگین باید 5 تا 6 هفته به تعویق انداخته شود.در زمان خروج از منزل از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15 استفاده کنید.

درد، تورم، کبودی یا خونریزی

  • خونریزی ملایم در 2 روز اول طبیعی می باشد. از بلعیدن خون خودداری کنید. این کار باعث حالت تهوع در شما می شود.
  • بیشتر بیماران از گرفتگی بینی و سینوس بیشتر از درد گلایه می کنند.
  • درد با مصرف داروی مسکن قابل کنترل است.
  • تورم و کبودی اطراف چشم ها و گونه ها متغیر می باشد. تورم در روز دوم به حداکثر سطح خود می رسد و سپس در هفته های بعدی فروکش می کند.
  • قرار دادن کیسه یخ یا کیسه حاوی بر روی چشم ها در طول 48 ساعت اول بعد از جراحی، می تواند در کاهش تورم چشم ها و گونه ها مفید واقع شود. شما باید بعد از روز دوم، استفاده از کیسه یخ را متوقف کرده و در روزهای سوم و چهارم از کمپرس ولرم استفاده کنید.
  • یک حوله شسته شده در آب گرم و سپس قرار دادن آن در کیسه زیپ کیپ، ساده ترین تکنیک می باشد. حتماً قبل از قرار دادن آن بر روی صورت دمای آن را کنترل کنید.

خونریزی

  • خونریزی در 12 ساعت اول بعد از جراحی طبیعی است. تعویض مرتب گاز استریل در طول این دوران توصیه می شود.
  • در طول 3 تا 4 روز اول، ترشحات خون آبه مانند صورتی رنگ از گلو و بینی خارج می شود که به تدریج فروکش می نماید. اگر خونریزی شدید شد، چند بالشت در زیر سرتان قرار داده و دراز بکشید. در این هنگام در پشت گردن و روی چشم ها حوله های شسته شده در آب یخ قرار دهید.
  • استفاده از احتقان زدا مثل آفرین طبق تجویز پزشک اغلب در کنترل خونریزی مفید واقع می شود. در صورت کفایت نکردن این روش ها برای کنترل خونریزی با کلینیک تماس بگیرید.

داروها

  • احتمال افزایش خونریزی در صورت مصرف داروهایی از قبیل ویتامین E، اسپرین یا ایبوپروفن و مکمل های گیاهی بیشتر است. لطفاً به مدت 2 تا 3 هفته قبل از جراحی از مصرف این محصولات خودداری کنید.
  • داروهای مسکن را در صورت نیاز مصرف کنید.
  • از رانندگی کردن یا انجام فعالیت های خطرناک در طول مصرف دارو خودداری کنید. گاهی در اثر مصرف داروهای مسکن دچار حالت تهوع می شوید. مصرف دارو به همراه غذا می تواند به تسکین حالت تهوع کمک کند.

عفونت

عفونت در موارد بسیار نادر اتفاق می افتد. تب بالا، درد و تورم توام با قرمزی افزایش عفونت را تشدید کرده و باید به کلینیک گزارش شود. عفونت اغلب با درمان آنتی بیوتیک مناسب، به سرعت رفع می شود.

به چه دلیل جراح بینی در نتیجه عمل موثر است ؟

جراح بینی به دلیل تخصص و تجربه‌ اش در زمینه جراحی بینی ، می ‌تواند به شکل قابل توجهی در نتیجه عمل مؤثر باشد. دلایل مؤثری که جراح بینی در بهبود نتیجه عمل دارد ، شامل موارد زیر می ‌شود :

  • تخصص و تجربه در زمینه جراحی بینی : جراحان بینی که تخصص خود را در زمینه جراحی بینی توسعه داده ‌اند ، با تکنیک ‌های مختلف جراحی بینی و مسائل مرتبط با آن آشنا هستند. این تخصص و تجربه به آنها امکان می ‌دهد تا به بهترین شکل ممکن نتیجه مطلوب را برای بیماران به دست آورند.
  • درک از زیبایی و تعادل : جراح بینی باید به عنوان یک هنرمند درک از جزئیات زیبایی صورت داشته باشد. او باید توانایی داشته باشد تا تغییرات را با تعادل و هماهنگی با سایر ویژگی‌های صورت اعمال کند. این درک از زیبایی و تناسب به نتایج نهایی بسیار کمک می ‌کند.
  • بررسی دقیق قبل از عمل : جراح باید بتواند بررسی دقیقی از ویژگی ‌های بینی و دمپایی آن انجام دهد. این بررسی شامل بررسی استخوان ‌های بینی ، پوست ، و دیگر جزئیات است. این ارزیابی دقیق به جراح این امکان را می ‌دهد تا نیازهای خاص هر بیمار را در نظر بگیرد.
  • استفاده از تکنولوژی پیشرفته : جراحان بینی معمولا از تکنولوژی‌ های پیشرفته برای انجام جراحی استفاده می ‌کنند. سیستم‌ های تصویربرداری سه ‌بعدی ، نرم‌افزارهای شبیه ‌سازی ، و ابزارهای پزشکی پیشرفته ممکن است به جراح در برنامه ‌ریزی دقیق ‌تر و انجام عمل بهتر کمک کنند.
  • برقراری ارتباط موثر با بیمار : توانایی برقراری ارتباط مؤثر با بیمار نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. یک جراح بینی با گوش دادن به نیازها و انتظارات بیمار می ‌تواند بیمار را بهتر راهنمایی کرده و اعتماد بیشتری ایجاد کند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها