جراحی بینی استخوانی + دکتر محمد ابراهیمی

بینی به این علت که در مرکز صورت قرار گرفته و برجسته است تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی چهره افراد دارد. در صورتی که بینی با اجزای دیگر صورت در تناسب نباشد یا ظاهر آن ایراد داشته باشد ، زیبایی صورت و در نتیجه اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با انجام جراحی بینی می توان ایرادات موجود در ظاهر بینی را برطرف نموده و فرم آن را به طوری جراحی نمود که با سایر اجزای صورت در تناسب باشد. در این مقاله دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین جراح بینی سعادت آباد تهران ، جراحی بینی استخوانی را مورد بررسی قرار داده است.

 

جراحی بینی استخوانی

 

ویژگی های بینی استخوانی

دو عامل در تعیین نوع بینی موثر هستند ، این دو عامل عبارتند از:

  • میزان ضخامت پوست بینی
  • میزان ضخامت استخوان ها و غضروف های بینی

با توجه به این دو عامل بینی ها را به دو نوع گوشتی و استخوانی تقسیم می نمایند. در بینی های استخوانی ، پوست بینی نازک بوده و استخوان ها و غضروف های آن مستحکم می باشد. جراحی بینی استخوانی در تهران به دلیل پوست نازک و استخوان های محکمی که دارد آسان تر از جراحی بینی گوشته و معمولاً نتیجه آن از رضایت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

 

جراحی بینی استخوانی

 

نتیجه عمل بینی استخوانی

بینی های استخوانی را با توجه به سلیقه بیمار می توان به دو فرم فانتزی و طبیعی عمل کرد. معمولاً در بینی های طبیعی هیچ قوسی ایجاد نمی گردد و در صورت ایجاد میزان آن بسیار کم خواهد بود ، در حالیکه در بینی های فانتزی قوس ایجاد می شود. عمل بینی استخوانی مردانه معمولاً ب فرم طبیعی می باشد ، زیرا این فرم از بینی با توجه به ویژگی های ظاهری آقایان برای آن ها مناسب تر بوده و خود آقایان نیز بیشتر مایل هستند که نتیجه جراحی بینی استخوانی در سعادت آباد ، در آن ها نمود زیادی نداشته باشد. خانم ها برخلاف آقایان خواستار مشخص بودن نتیجه جراحی بینی در چهره خود بوده و به همین دلیل بیشتر خواستار جراحی بینی فانتزی می باشند.

جراحی بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی با لیزر

اگر در رابطه با جراحی زیبایی بینی استخوانی در گوگل جستجو کرده باشید ممکن است با عباراتی همچون جراحی بینی استخوانی بدون عمل ، با لیزر و غیره مواجه شده باشید. لازم به ذکر است که لیزر به دلیل اینکه هیچ کاربردی در ایجاد تغییر در استخوان و غضروف های بینی ندارد نمی تواند در برطرف کردن نقوص موجود در بینی تاثیری داشته باشد. برای مشاهده نمونه کار جراحی زیبایی بینی استخوانی دکتر محمد ابراهیمی ، فوق تخصص جراحی پلاستیک به اینستاگرام یا بخش گالری تصاور سایت ایشان مراجعه نمایید.

 

جراحی بینی استخوانی

 

انواع جراحی بینی استخوانی

  • جراحی بینی طبیعی : در بینی های طبیعی نوک بینی سربالا نیست و هیچ قوسی در پل بینی ایجاد نخواهد شد. این جراحی مناسب افرادیست که خواستار ایجاد تغییرات خاصی در بینی خود نیستند و بیشتر می خواهند ایرادات بینی خود را برطرف کنند. جراحی بینی طبیعی بیشتر در میان آقایان رایج است و بانوانی که نمی خواهند مشخص باشد که جراحی زیبایی انجام داده اند نیز طرفدار این جراحی می باشند.
  • جراحی بینی فانتزی : یکی از پر طرفدار ترین جراحی های زیبایی بینی در میان خانم ها ، جراحی بینی فانتزی است. در این بینی ها قوس ملموس و زیبایی ایجاد می شود و نوک بینی سربالا است. افرادی که قصد انجام جراحی بینی فانتزی را دارند باید توجه داشته باشند که انتظار معقولانه ای از جراح بینی خوب در سعادت آباد داشته باشند ، چرا که جراحی بینی فانتزی پر ریسک است و چنانچه بینی بیش از حد کوچک شود علاوه بر بهم ریختن تناسبات صورت ممکن است موجب بروز اختلالات تنفسی برای افراد گردد.
  • جراحی بینی نیمه فانتزی : بینی های نیمه فانتزی حالتی بین بینی های طبیعی و فانتزی را دارند به این صورت که در عین حال که طبیعی بودن بینی حفظ می شود ، قوس ناچیزی نیز در ناحیه پل بینی ایجاد خواهد شد. بینی های نیمه فانتزی همانند بینی های فانتزی تنها مناسب افرادی هستند که دارای بینی استخوانی می باشند.

 

جراحی بینی استخوانی

اقدامات قبل از جراحی بینی استـخوانی

  • قبل از جراحی حتما پزشک خود را در جریان سوابق بیماری ، مصرف داروی خاص یا حساسیت دارویی خود بگذارید.
  • تمام آزمایشات تجویز شده توسط پزشک را انجام دهید.
  • از دو هفته قبل از جراحی مصرف دارو هایی چون آسپرین و پروفن ممنوع می باشد.
  • از دو هفته قبل از جراحی از استعمال دخانیات و مصرف هرگونه مشروبات الکل دار خودداری کنید.
  • شب قبل از عمل بینی استخوانی در تهران استحمام کنید چرا که ممکن است تا چند روز بعد از جراحی امکان حمام رفتن وجود نداشته باشد.
  • روز جراحی بینی استخوانی در سعادت آباد ناشتا باشید چرا که لازم است معده در حین عمل خالی باشد. از 8 ساعت قبل از جراحی بینی از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  • روز عمل تمام مدارک پزشکی را همراه خود داشته باشید.
  • روز عمل به اتفاق یک همراه و حداقل نیم ساعت قبل از زمان مقرر در محل جراحی حضور داشته باشید.
  • در روز جراحی خانم ها بدون لاک ، زیور آلات و آرایش و آقایان بدون ریش و سبیل به محل جراحی مراجعه نمایند.
  • روز قبل از عمل به میزان کافی آب بنوشید.
 

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  1. بعد از جراحی رژیم غذایی خود را با مصرف مایعات و غذا هایی که نیاز به جویدن ندارند آغاز کنید.
  2. ادویه و نمک موجب تورم بینی خواهد شد ، بنابراین استفاده از آنها را به حداقل برسانید.
  3. بعد از جراحی ، بینی متورم و کبود خواهد شد ، بنابراین به منظور کاهش این عوارض از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  4. تا دو هفته بعد از جراحی بینی استخوانی در تهران از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  5. تا دو ماه استفاده از عینک ممنوع می باشد.
  6. تا زمانی که به روی بینی گچ قرار دارد ، مراقب خیس نشدن آن باشید.
  7. از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.

 

جراحی بینی استخوانی

 

استحمام بعد از جراحی بینی استخوانی

از جمله مواردی که افراد باید بعد از عمل بینی استخوانی و به طور کلی جراحی بینی در انجام آن احتیاط زیادی کنند استحمام می باشد که یکی از شایع ترین سوالات افراد از دکتر محمد ابراهیمی نیز در همین رابطه و نحوه استحمام بعد از عمل بینی می باشد. نکته مهمی که افراد باید در رابطه با دوش گرفتن بعد از جراحی بینی رعایت کنند ، انجام آن در حضور یک شخص همراه بنا به دلایل ذیل می باشد:

  • خیس نشدن اسپلینت بینی : اسپلینت ابزاری است که جراح پلاستیک خوب در سعادت آباد ، بعد از اتمام جراحی آن را به منظور تثبیت بینی در موقعیت جدید بر روی بینی قرار می دهد که می بایست به مدت 1 هفته بدون هیچگونه تغییر در جای خود قرار داشته باشد. اگر فرد خود به تنهایی برای شستشوی صورت و موها اقدام کند امکان خیس شدن اسپلینت و آسیب دیدن آن وجود خواهد داشت.
  • جلوگیری از تشدید تورم بینی : فرد برای اینکه بتواند تمام بدن و موهای خود را شستشو دهد لازم است تا خم شود ، خم شدن باعث زیاد شدن جریان خون در سر و صورت می شود که این امر تورم بینی را تشدید خواهد کرد.
  • پیشگیری از زمین خوردن بیمار: به دلیل اینکه جراحی بینی تحت بیهوشی انجام می شود و آثار مواد بیهوشی نیز تا چندین روز در فرد باقی خواهد ماند ممکن است این امر موجب گیج رفتن سر شخص و زمین خوردن او شود.
  • همچنین افراد باید از نشستن طولانی مدت در وان حمام و دوش گرفتن با آب خیلی داغ خودداری کنند.

 

جراحی بینی استخوانی

 

نحوه صحیح استحمام بعد از جراحی بینی 

بهترین روش برای حمام کردن بعد از عمل بینی این است که فرد بر روی یک صندلی نشسته ، سر را به عقب خم کرده و از فرد همراه درخواست کند که موها و بدن او را شستشو دهد. با این کار فرد ناچار به خم کردن سر به سمت پایین نخواهد شد ، به این ترتیب اسپلینت خیس نشده و ورم بینی شدت نخواهد یافت.

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی استخوانی

بعد از جراحی مقداری ورم در بینی بروز خواهد کرد که در افراد مختلف با توجه به نوع بینی ، میزان ایرادات بینی و ویژگی های بدن هر فرد شدت آن متفاوت خواهد بود. به طور کلی ورم ناشی از جراحی بینی گوشتی به مراتب بسیار بیشتر از ورم ناشی از جراحی بینی استخوانی خواهد بود. مدت زمان لازم برای از بین رفتن ورم بینی استخوانی حدوداً یکسال می باشد که در بینی های گوشتی این مدت زمان بیشتر و حدود 1 تا 2 سال خواهد بود. چنانچه با انجام مراقبت هایی همچون چسب زدن ، بعد از این مدت زمان هنوز مقدار زیادی ورم در بینی وجود داشته باشد جراح اقدام به تزریق کورتون در بینی می نماید.

هزینه جراحی بینی استخوانی در سعادت آباد

تعیین هزینه جراحی بینی به دلیل اینکه به عوامل بسیاری همچون نوع بینی ، میزان ایرادات بینی و غیره بستگی دارد ، پیش از بررسی دقیق بینی توسط بهترین جراح پلاستیک بینی تهران امکان پذیر نیست.

علت وجود قوز در بینی های استخوانی چه می باشد ؟

به صورت کلی ایجاد برآمدگی روی تیغه بینی استخوانی به دو دلیل اصلی تقسیم بندی می شود :

عوامل محیطی : ممکن است بینی فرد در اثر برخی حوادث مثل تصادف ، دعوا ، ورزش کردن و یا غیره دچار صدمه و آسیب شود. وارد شدن هرگونه ضربه شدید به بینی با خطر شکستگی و یا ایجاد قوز روی بینی همراه است.

عوامل ژنتیکی : برخی از افراد به صورت ژنتیکی دارای بینی استخوانی قوزدار هستند و این موضوع از همان زمان تولد ، قابل مشاهده بوده و با رشد کودک و رسیدن به سنین بلوغ بیشتر نمایان می شود. خوب است بدانید که به بینی های قوزدار ، بینی عقابی شکل نیز گفته می شود.

ساختار بینی قوزدار :

  1. عدم قرینه و هماهنگی در فرم صورت
  2. ایجاد فرورفتگی و برآمدگی های کاملا واضح بر روی بینی
  3. ضخیم بودن قوس بینی
  4. سوراخ های بینی پهن رو به بالا یا بزرگ
  5. عدم تقارن در ناحیه بینی

نقش پوست در جراحی بینی استخوانی

علاوه بر غضروف های بینی استخوانی که اغلب از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار هستند ، عامل دیگری که موجب موفقیت در نتایج رینوپلاستی بینی استخوانی می شود ، ضخامت پوست می باشد ، هر چه پوست بیمار از کیفیت خوبی برخوردار باشد ، این موضوع در نهایت بر روی نتیجه نهایی از عمل زیبایی بینی نیز تاثیر خواهد گذاشت. در صورتی که پوست بینی ضخامت زیادی داشته باشد ، محدودیت های زیادی در پروسه جراحی بینی استخوانی در تهران ایجاد می کند. برای مثال پوست ضخیم این اجازه را نمی دهد تا ظرافت های اجرا شده در بینی قابل مشاهده باشند و یا پوست ضخیم بیشتر مستعد اسکار و تورم بعد از عمل می باشد. همچنین اگر پوست از حد نرمال و طبیعی نازک تر باشد ، در نتیجه تاثیر گذار بوده و نمی تواند ناهمواری های ساختار بینی را به خوبی پوشش دهد.

 

آیا عمل بینی استخوانی برگشت پذیر است ؟

احتمال برگشت پذیری بینی های استخوانی به فرم اولیه تقریبا صفر است. هیچ دلیلی برای بازگشت بینی به فرم اولیه ، در صورتی که تکنیک های جراحی به درستی انجام شده باشند ، وجود ندارد. همچنین لازم است بیماران برای جلوگیری از بروز هرگونه عارضه و موفقیت در پروسه جراحی ، از وارد شدن ضربه به بینی پیشگیری کرده و نکات مراقبتی را به خوبی رعایت کنند.

تورم بعد از جراحی بینی استخوانی

تفاوتی نمی کند بینی شما گوشتی و یا استخوانی باشد ، به هر حال بعد از انجام رینوپلاستی ، بینی دچار تورم می شود. معمولا تورم در هفته های اول بعد از جراحی زیبایی بینی بیشتر بوده و به مرور از میزان آن کاسته می شود. البته لازم به ذکر است که تورم بینی های استخوانی اغلب از بینی های گوشتی کمتر بوده و همین عامل موجب می شود تا دوره ریکاوری و نقاهت پس از عمل افرادی که تحت عمل زیبایی بینی استخوانی قرار می گیرند ، کوتاه تر باشد. استفاده از چسب بینی ، مصرف قرص آناهیل یا آناناس از جمله موارد موثر در کاهش ورم بینی بعد از عمل است.

عمل بینی استخوانی به روش باز

جراحی بینی استخوانی به روش باز یک روش جراحی است که در آن جراح برشی در کلوملا (قسمت میانی بینی) ایجاد می کند تا پوست بینی را از اسکلت بینی جدا کند. این امر به جراح این امکان را می دهد که به ساختار استخوانی و غضروفی بینی دسترسی داشته باشد و تغییرات مورد نظر را در آن ایجاد کند.
عمل جراحی بینی استخوانی به روش باز معمولاً برای اصلاح ناهنجاری های شدید بینی مانند کجی شدید بینی، افتادگی نوک بینی، یا پل بینی بلند استفاده می شود. این روش جراحی همچنین می تواند برای بهبود عملکرد بینی، مانند تنفس از راه بینی، استفاده شود.

مزایا و معایب جراحی بینی استخوانی به روش باز

  • مزایا:
      • دسترسی بهتر جراح به ساختار استخوانی و غضروفی بینی
      • کنترل بیشتر جراح بر تغییرات ایجاد شده در بینی
      • نتیجه گیری دقیق تر جراحی
  • معایب:
      • برش بزرگتر در بینی
      • احتمال بیشتر بروز کبودی و تورم
      • دوره نقاهت طولانی تر

مراحل جراحی بینی استخوانی به روش باز

عمل جراحی بینی استخوانی به روش باز معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. مراحل جراحی به شرح زیر است:

  • جراح برشی در کلوملا ایجاد می کند.
  • پوست بینی از اسکلت بینی جدا می شود.
  • جراح تغییرات مورد نظر را در ساختار استخوانی و غضروفی بینی ایجاد می کند.
  • پوست بینی روی اسکلت بینی قرار می گیرد و بخیه می شود.

دوره نقاهت پس از جراحی بینی استخوانی به روش باز

دوره نقاهت پس از جراحی بینی استخوانی به روش باز معمولاً 2 تا 6 هفته طول می کشد. در این مدت، بیمار باید موارد زیر را رعایت کند:

  • از فعالیت های شدید خودداری کند.
  • از مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک خود پیروی کند.
  • از کمپرس سرد برای کاهش تورم استفاده کند.

عوارض جراحی بینی استخوانی به روش باز

عوارض جراحی بینی استخوانی به روش باز مانند هر عمل جراحی دیگری، احتمال بروز دارد. برخی از عوارض احتمالی این جراحی عبارتند از:

  • کبودی و تورم
  • خونریزی
  • عفونت
  • عدم تقارن بینی
  • اختلال در حس لامسه نوک بینی

اگر به فکر انجام جراحی بینی استخوانی به روش باز هستید، باید با یک جراح پلاستیک مجرب مشورت کنید. جراح پلاستیک می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا این روش جراحی برای شما مناسب است یا خیر.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها