جراحی بینی در افراد سیگاری

جراحی بینی در افراد سیگاری

جراحی بینی در افراد سیگاری : جراحی بینی برای همه افراد قابل انجام و بلامانع است اما افراد سیگاری برای کسب نتیجه مطلوب ملزم به رعایت یک سری نکات می باشند.

مصرف دخانیاتی چون سیگار و قلیون ، موجب تحت تاثیر قرار گرفتن عروق کوچک علی الخصوص عروق پوستی می شوند و در نتیجه ترمیم و تورم بینی با کیفیت کمتر و زمان بیشتر رخ خواهد داد.

جراحی بینی در افراد سیگاری

توصیه می شود بنا به دلایل زیر از مصرف سیگار خودداری نمایید:

  • تنگ شدن رگ های خونی

به طور کلی نیکوتین موجود در سیگار برای بدن همه افراد مضر است، چرا که موجب تنگ شدن رگ های خونی و ضعیف شدن گردش خون در پوست می شود.

  • عفونت و جلوگیری از بهبود زخم ها

احتمال بروز عفونت بعد از جراحی بینی ، برای افراد سیگاری بسیار بیشتر از سایر افراد می باشد؛ چرا که ضعیف بودن گردش خون موجب جلوگیری از بهبودی کامل زخم ها می شود و این امر باعث عفونت و مرگ سلول های پوست می شود. سیگار کشیدن مدت زمان بهبودی را افزایش می دهد و موجب کاهش شانس موفقیت جراحی می شود.

  • افزایش خطر خون ریزی

احتمال بروز خون ریزی بعد از جراحی بینی برای همه افراد وجود دارد ولی در افراد سیگاری این احتمال بیشتر و خطرناکتر می باشد. به طور کلی می توان گفت تاثیر الکل و سیگار بر نتیجه جراحی بینی شما از همان روز های ابتدایی کاملا مشاهده می شود.

  • افزایش تورم و کبودی

به طور معمول بعد از جراحی ، بینی دچار تورم خواهد شد و به تدریج و به مرور زمان از شدت آن کاسته می شود، اما در افرد سیگاری زمان کاهش تورم بینی طولانی تر از افراد معمولی خواهد بود.

سایر نکات ضروری برای ترک مصرف سیگار:

  • سموم اضافی

سیگار دارای سموم خطرناکی است که موجب آسیب رساندن به پوست خواهد شد ، بنابراین بهبودی پوست بعد از جراحی بینی با مشکل مواجه می شود.

  • تداخل دارویی

بعد از جراحی بینی به منظور کاهش درد و تورم ، دارو هایی تجویز خواهد شد، سیگار و الکل اثر این دارو ها را از بین خواهد برد.

  • باقی ماندن جای زخم

سیگار کشیدن ممکن است باعث بافت مردگی ، باقی ماندن جای زخم و حتی از دست دادن پوست شود که گاهی ممکن است این عوارض قابل جبران نباشد.

با توجه به موارد گفته شده تا دو هفته قبل و بعد از جراحی بینی از استعمال دخانیات و مصرف هرگونه مشروبات الکلی جدا خودداری نمایید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها