جراحی بینی طبیعی در تهران

در جراحی بینی طبیعی ، تنها ایرادات بینی ، نظیر قوز ، بزرگی زیاد حفره بینی ، پهن بودن بینی و چنین مواردی را رفع می شود. نتیجه این پروسیجر زیبایی یا همان رینوپلاستی ، به گونه ای است که بعد از عمل و گذشت دوران نقاهت فرم بینی کاملا نچرال و طبیعی است. این فرآیند برای افرادی که می خواهند بهترین خودشان باشند ، بسیار مناسب است. برای اطلاعات بیشتر از پروسه جراحی بینی طبیعی در تهران به ادامه مطلب از دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در سعادت آباد تهران ، توجه فرمایید.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر محمد ابراهیمی

جراحی بینی طبیعی چیست؟

جراحی بینی طبیعی یک روش پزشکی است که به منظور بهبود شکل و اندازه بینی انجام می‌شود به نحوی که با ویژگی‌های طبیعی صورت فرد سازگار باشد. هدف این جراحی نه تنها بهبود ظاهر بینی بلکه هماهنگی آن با سایر ویژگی‌های صورت و چهره است.
در جراحی بینی طبیعی، جراح با در نظر گرفتن نقاط قابل اصلاح بینی و استفاده از تکنیک‌های پزشکی متناسب، به تغییراتی در ساختار بینی می‌پردازد. این تغییرات ممکن است شامل کاهش یا افزایش اندازه، تغییر شکل نوک بینی و حتی تصحیح مشکلات تنفسی مرتبط با بینی باشد.
همچنین، جراحی بینی طبیعی معمولاً به مواردی اشاره دارد که نتیجه آن تا حد زیادی به نظر طبیعی و هماهنگ با سایر قسمت‌های صورت می‌آید. این امر به معنای این است که هدف اصلی جراحی نه تنها دستیابی به شکل بینی دلخواه فرد است، بلکه این شکل باید با ویژگی‌های چهره و صورت هماهنگی داشته باشد.
در نهایت، این نوع جراحی بر اساس اصول پزشکی و با استفاده از تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های پیشرفته انجام می‌شود تا به فرد کمک کند به شکل طبیعی‌تر و هماهنگ‌تری دست یابد.

عمل بینی طبیعی در بینی گوشتی و استخوانی

دو عاملی که موجب تمایز بینی استخوانی و بینی گوشتی می شود ، میزان ضخامت پوست و استخوان های بینی است :

  • در بینی های استخوانی میزان ضخامت پوست کم بوده و استخوان ها مستحم و قوی هستند.
  • در بینی های گوشتی میزان ضخامت پوست زیاد بوده و استخوان ها و غضروف ها نرم و ضعیف هستند.

اما در هر دو فرم بینی ، امکان عمل بینی در سعادت آباد با فرم طبیعی امکان پذیر است و نتایج منحصر به فرد و زیبایی خلق می کند.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر محمد ابراهیمی

 

ویژگی جراحی بینی طبیعی

  • در بینی های طبیعی هیچ قوسی توسط بهترین جراح پلاستیک سعادت آباد ، در بینی ایجاد نشده و در صورت ایجاد میزان قوس بسیار کم می باشد.
  • در این فرم از بینی ، نوک بینی بالا نرفته و بینی خیلی کوچک نخواهد شد و ظاهر آن طبیعی خواهد بود.
  • به طور کلی در جراحی بینی طبیعی در تهران ، تنها ایرادات بینی براساس تناسب میان دیگر اجزای صورت ، سلامتی و قوانین زیبایی شناسی ، رفع می شود.

به همین دلیل بسیاری از افراد که مایل به مشهود بودن نتیجه جراحی زیبایی بینی نیستند ، خواستار تغییر فرم بینی به صورت طبیعی هستند.

جراحی بینی طبیعی - دکتر محمد ابراهیمی

 

جراحی بینی طبیعی گوشتی

جراحی بینی طبیعی در تهران ، برای تمامی افراد قابل انجام است و هر دو نوع گوشتی یا استخوانی را می توان به فرم طبیعی عمل نمود. همچنین باید بگوییم که افرادی که بینی استخوانی دارند ، محدودیتی برای فرم دهی بینی ندارد ؛ ولی افرادی که بینی آن ها گوشتی است فقط می توانند بینی خود را به فرم طبیعی جراحی کرده و امکان انجام جراحی بینی فانتزی را ندارند ؛ چرا که غضروف و استخوان های بینی گوشتی ضعیف بوده و نمی توان تغییرات زیادی را در ساختار آن ایجاد نمود ، همچنین به دلیل پوست ضخیمی که دارند ، ظرافت های نوک تراشیده درآن مشخص نخواهد بود.

جراحی بینی طبیعی - دکتر محمد ابراهیمی

جراحی بینی طبیعی مردانه

آقایون دارای صورت استخوانی تری نسبت به خانم ها بوده و جذبه بیشتری نسبت به آن ها دارند. به همین دلیل بیشتر مردان تنها خواستار رفع ایرادات بینی خود بوده و تمایلی به ایجاد قوس زیاد یا کوچک شدن بینی خود ندارند. از این رو جراح بینی باید در جراحی بینی طبیعی آقایان دقت بسیار زیادی کند تا بینی خیلی کوچک نشده یا نوک آن سربالا نشود. بنابراین در انتخاب پزشک خود دقت بسیار زیادی کرده و سعی کنید بهترین جراح بینی طبیعی تهران را برای جراحی کردن بینی خود در نظر بگیرید. برای دیدن نمونه کارهای عمل بینی طبیعی دکتر محمد ابراهیمی ، فوق تخصص جراحی پلاستیک می توانید به بخش گالری تصاویر ایشان مراجعه نمایید.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر محمد ابراهیمی

درک زیبایی های صورت در جراحی بینی طبیعی

بینی مولفه مرکزی صورت شما است. برای داشتن یک چهره طبیعی این اندام باید از نظر زیباشناختی و تقارن ، با شکل و ویژگی های صورت شما هماهنگ باشد. برهمین اساس ، آناتومی بینی و نیز ویژگی های زیبایی صورت هر دو باید مد نظر قرار داده شود. علم به جراح اجازه می دهد تا بتواند نتایج تاثیر جراحی بینی طبیعی بر روی کل چهره را بهتر پیش بینی کرده و تنظیمات لازم را تعیین نماید. یکی از مهم ترین چیزهایی که جراح باید درک روشنی از آن داشته باشد ، این است که چه گزینه ای برای هرصورت با ویژگی ها و شکل های متفاوت ، مناسب می باشد. بیشتر جراحان گالری عکس در مطب خود دارند که شما می توانید در جلسه مشاوره ، آن ها را ملاحظه کرده و از رضایت بخش بودن نتایج اطمینان حاصل کنید.

جراحی بینی طبیعی - دکتر محمد ابراهیمی

انتظارات منطقی از جراحی بینی طبیعی

پزشکی که انتظارات منطقی را مدنظر قرار دهد ، یکی از گزینه هایی است که شما می توانید به او اعتماد کرده و فرآیند تغییر فرم بینی خود را به دست او بسپارید. انتظارات منطقی باعث می شود که شما بعد از دیدن نتایج تغییر فرم خود ، شگفت زده یا ناراحت نشوید. همچنین فکر کردن به یک فرم بینی بسیار بلندپروازانه نیز باعث می شود که نهایتاً چهره غیرطبیعی بعد از انجام پروسه داشته باشید. سه دلیل وجود دارد که باعث می شود برخی بیماران از نتایج جراحی بینی طبیعی خود در تهران راضی نباشند. این عوامل عبارتنداز:

  1. برداشتن زیاده از حد غضروف و استخوان
  2. قرار دادن غضروف نوک بینی در جای نامناسب
  3. استفاده از گرافت های قابل رویت در نوک بینی

جراح پلاستیک چگونه در طول جراحی ، نمای طبیعی بینی را افزایش می دهد ؟

یک جراح بینی طبیعی خوب در تهران از مجموعه ای از معیارهای پهنا ، زاویه و فاصله برای شکل دادن غضروف در یک موقعیت طبیعی استفاده می کند. در بینی های دشوار ، جراح از تکنولوژی اندوسکوپی برای مشاهده بخش های بالایی بینی و تضمین صاف بودن پشت بینی ، استفاده می کند.

جراحی بینی طبیعی - دکتر محمد ابراهیمی

 

چگونه یک جراح ماهر ، جراحی بینی طبیعی را با فرایند ریکاوری سریع تلفیق می کند؟

یک جراح خلاق و ماهر ، از تکنیک های متعدد پیش و پس از جراحی برای از سرگیری فعالیت های عادی بعد از روز ششم یا هفتم پس از جراحی توسط بیمار ، استفاده می کند. فرایند ریکاوری سریع ، ترکیبی از محدودیت های رژیم غذایی ، داروهای گیاهی ، داروهای تجویزی و درمان های پس از جراحی منحصر بفرد را برای کنترل تورم و کبودی ، مورد استفاده قرار می دهد. فرآیند ریکاوری سریع ، بخشی از فرآیند جراحی بینی طبیعی در تهران است که در آن ایجاد بافت اسکار غیرعادی به حداقل می رسد. در ذیل به تعدادی از اقدامات مهم که رعایت و انجام آن ها پیش و پس از جراحی موجب هرچه سریع تر سپری شدن دوران نقاهت می شود اشاره نموده ایم.

اقدامات لازم قبل از جراحی بینی طبیعی در سعادت آباد

رعایت نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره شده است موجب می شود تا روند جراحی به شکلی کاملاً بی خطر طی شده ، روند بهبود به بهترین شکل ممکن سپری شده و رضایت بخش ترین نتایج از جراحی بینی طبیعی در فرد بروز نماید:

  1. انتخاب مجرب ترین و ماهرترین جراح بینی در تهران یا هر شهر دیگری که در آن ساکن هستید ، اولین اقدامی است که باید پیش از جراحی انجام دهید. زیرا هرچه مهارت و تجربه جراح در زمینه عمل بینی طبیعی در تهران بیشتر باشد نتایج به دست آمده برای شما مطلوب تر خواهد بود.
  2. پزشک پیش از جراحی ، جلسه مشاوره ای را برای تان ترتیب می بیند؛ در این جلسه به طور صادقانه و شفاف در مورد سوابق بیماری ، جراحی ، مصارف دارویی و انتظاراتی که از نتیجه جراحی دارید با پزشک خود صحبت کنید.
  3. به مدت حداقل 14 روز پیش از عمل بینی طبیعی در سعادت آباد ، از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و همچنین دخانیات خودداری کنید؛ مصرف این مواد میزان اکسیژن خون را کم کرده و در روند بهبودی شما اختلال ایجاد می نماید.
  4. مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی همچون وارفارین و آسپرین که با کاهش غلظت خون موجب افزایش احتمال خونریزی در حین جراحی می شوند را به مدت 2 هفته قبل از جراحی بینی طبیعی در سعادت آباد ، قطع نمایید.
  5. تمامی عکسبرداری ها و آزمایشاتی که پزشک برای تان تجویز نموده است را انجام دهید.
  6. شب پیش از جراحی اصلاح کرده و استحمام کنید. با این کار تا چند روز بعد از جراحی به حمام کردن نیاز نخواهید داشت.
  7. به مدت 8 ساعت قبل از عمل بینی طبیعی در تهران ، چیزی میل نکنید و از خوردن غذاهای سنگین در شب پیش از جراحی اجتناب نمایید.

 

تفاوت جراحی بینی طبیعی و فانتزی در چیست؟

تفاوت جراحی بینی طبیعی و فانتزی در اهداف و نتایج نهایی آن‌ها دیده می‌شود. در حالی که هر دو نوع جراحی ممکن است تغییرات در شکل و اندازه بینی ایجاد کنند، هدف اصلی و نتیجه نهایی در جراحی بینی طبیعی به دنبال ایجاد یک نتیجه طبیعی و هماهنگ با ویژگی‌های صورت و چهره است، در حالی که جراحی بینی فانتزی ممکن است به دنبال ایجاد یک نتیجه که ممکن است خیالی یا غیرطبیعی به نظر برسد باشد.
در جراحی بینی طبیعی، جراح با توجه به تناسب با سایر قسمت‌های صورت و هماهنگی با ویژگی‌های فیزیکی فرد، به تغییراتی در بینی می‌پردازد. هدف این نوع جراحی ایجاد یک نتیجه که به نظر طبیعی بیاید و با شخصیت فرد سازگار باشد.
در مقابل، جراحی بینی فانتزی ممکن است به دنبال ایجاد تغییرات نامناسب یا خارج از مرزهای طبیعت باشد. در این حالت، فرد ممکن است به دنبال یک شکل یا اندازه بینی که بیشتر به یک الگو یا استاندارد خاص شبیه است، باشد که ممکن است با ویژگی‌های فیزیکی و طبیعی فرد همخوانی نداشته باشد.
در هر دو نوع جراحی، اهمیت دارد که تصمیم‌گیری‌ها با هماهنگی با ویژگی‌های طبیعی و انتظارات واقعی فرد انجام شود تا نتیجه نهایی هماهنگ و جذاب باشد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی

بعد از جراحی زیبایی بینی ، افراد باید یک سری دستورالعمل مهم مراقبتی پس از عمل را به منظور بهبودی کامل و حصول بهترین نتایج از این پروسه ، رعایت کنند.

  • بیمار باید روز اول پس از انجام فرآیند ، به طور کامل استراحت کند.
  • در روز اول بعد از عمل تغییر فرم بینی ، بهتر است بیماران مایعات و نوشیدنی های سرد مصرف کنند.
  • تا 48 ساعت بعد از عمل ، بیمار می تواند برای کمک به تسریع کاهش تورم و کبودی از کمپرس سرد استفاده کند.
  • داروهایی که پزشک معالج تجویز می کند می بایست به طور مرتب و مطابق دستور مصرف گردد ، لازم به ذکر است که بیماران باید از مصرف دارو به صورت خودسرانه خودداری نمایند.
  • افراد در موقع استراحت ، بهتر است در حالت نیمه نشسته قرار گرفته و در هنگام خواب نیز از چند بالش در زیر سر استفاده کنند.
  • بیماران بعد از جراحی بینی طبیعی در تهران ، باید از پایین نگاه داشتن سر خود به مدت طولانی اجتناب نمایند.
  • توصیه اکید بر این است که بیماران بعد از رینوپلاستی ، حداقل به مدت یک هفته استراحت کنند و در این مدت از فعالیت های زیاد فیزیکی و بلند کردن اشیاء سنگین پرهیز کنند.
  • بهتر است بیماران تا 4 روز پس از عمل از خوردن غذاهای سفت امتناع نمایند و مصرف غذاهای نرم مثل فرنی و سوپ را در برنامه غذایی خود بگنجانند.
  • بعد از گذشت 5 روز از انجام جراحی بینی طبیعی در سعادت آباد ، امکان مصرف غذاهای معمول برای بیماران وجود خواهد داشت.
  • فین کردن تا چند روز بعد از عمل بینی ، ممنوع می باشد زیرا منجر به ایجاد فشار بر روی بینی شده و در نتیجه ممکن است سبب تغییر شکل بینی شود.
  • جهت مسواک نمودن دندان ها بهتر است از مسواک های نرم استفاده کنند و از ایجاد فشار بر روی لب بالا خودداری نمایند.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر محمد ابراهیمی

 

سایر مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی

  • توصیه می شود حداقل تا 2 ماه ازهیچ نوع عینکی استفاده نگردد ، البته افراد می توانند از لنزهای طبی استفاده کنند.
  • تا قبل از برداشتن گچ از روی بینی نباید استحمام کنید. ( مدت زمان قرار گیری گچ بر روی بینی غالبا به مدت 1 هفته می باشد ) البته باید خاطر نشان نمود که در این مدت می توانید از ناحیه گردن به پایین را بشویید ، لذا تنها باید از خیس شدن گچ بینی و در نتیجه شستن سر و صورت خودداری نمایید.
  • انجام اموری از قبیل خندیدن زیاد ، صحبت کردن طولانی مدت و غیره که سبب ایجاد حرکات اضافی در صورت می شوند می بایست حداقل تا 2 هفته پس از جراحی بینی طبیعی در سعادت آباد ، محدود گردد.
  • حداقل تا 2 هفته بعد از عمل بینی باید از عطسه با دهان باز اجتناب نمایید.
  • حداقل تا 1 هفته پس از عمل زیبایی بینی ، بهتر است لباس های گشاد یا دکمه دار بپوشید تا تعویض لباس راحت تر انجام شود و فشاری به بینی وارد نگردد.
  • معمولا تا 2 ماه بعد از عمل بینی طبیعی ، بیماران باید از نور مستقیم آفتاب و همچنین قرارگیری در فضاهایی با حرارت بالا پرهیز کنند تا به این ترتیب تورم بینی تشدید نگردد.
  • شنا و رفتن به سونا تا 2 ماه بعد از تغییر فرم بینی ، ممنوع می باشد.
  • کشیدن سیگار و حتی قرار گرفتن در مجاورت دود سیگار تا 2 ماه بعد از جراحی بینی طبیعی در تهران ، ممنوع است.
  • بروز مقدار کمی درد پس از این پروسیجر ، مسئله ای عادی است و غالبا همه افراد بعد از عمل با آن مواجه خواهند بود ، جهت تخفیف درد می توان از مسکن های ضعیف البته با تایید پزشک معالج استفاده نمود.

نکات ضروری که در جراحی بینی طبیعی باید به آن توجه شود

در عمل بینی طبیعی لازم است موارد زیر توسط جراح مورد توجه قرار بگیرد :

  1. زاویه بین لب ها و بینی
  2. محل ایجاد برش
  3. موقعیت نوک بینی
  4. نوع بخیه
  5. فرم ظاهری پره و سوراخ های بینی

ذکر این نکته لازم است که برای ایجاد یک بینی طبیعی زاویه بین لب و بینی حدود 90 درجه در نظر گرفته می شود و در صورتی که این زاویه بیشتر از 90 درجه شود ، گفته می شود بینی عروسکی یا فانتزی است. یک دکتر بینی خوب در تهران ، به تمامی موارد فوق توجه داشته و تلاش می کند با بهبود عملکرد حیاتی بینی ، حالتی کاملا طبیعی خلق نماید.

عمل بینی طبیعی با چه مزیت هایی همراه است ؟

بینی طبیعی برای هر نوع بینی گوشتی یا استخوانی و هر نوع فرم صورت و هم برای مردان و زنان ، مناسب می باشد که این ویژگی را می توان از بهترین و مهم ترین مزیت های جراحی بینی طبیعی در تهران دانست ؛ چرا که این نوع بینی کاملا مطابق با ویژگی های طبیعی صورت جراحی می شود. از طرفی ایجاد تغییرات محدودتر بوده ؛ از این رو افراد نسبت به عمل بینی فانتزی دوره ریکاوری آسان تر و کوتاه تری دارند. بررسی ها نشان می دهند میزان رضایتمندی بیماران و موفقیت آمیز بودن عمل بینی طبیعی در تهران نسبت به سایر مدل های بینی بیشتر است. همچنین در انتها باید به این نکته اشاره نمود که از آنجایی که سوراخ های بینی در این جراحی کوچک نمی شوند ، اختلالی در تنفس بیماران ایجاد نخواهد شد.

آیا من کاندید مناسبی برای انجام جراحی بینی به فرم طبیعی هستم ؟

همانطور که بیان شد ، بینی طبیعی به دلیل ویژگی هایی که دارد مناسب تمامی افراد است ؛ بنابراین اگر شما نیز خواستار یک بینی طبیعی بعد از جراحی هستید ، در صورتی که از سلامت جسمانی و روانی خوبی برخوردار باشید ، می توانید بینی خود را به فرم طبیعی جراحی نمایید. در همین راستا لازم به ذکر است که این فرم از بینی ، بهترین انتخاب برای مردان است ؛ چرا که با بهبود ظاهر بینی ، جذابیت های چهره مردانه نیز از بین نخواهد رفت.

چه شرایطی برای انجام عمل بینی طبیعی لازم است ؟

  • برخورداری از سلامت جسمانی
  • داشتن توقعات منطقی و واقع بینانه از نتیجه جراحی
  • از آنجایی که در انجام عمل زیبایی بینی ، موضوع سن نیز مطرح است. لازم است افراد بعد از پایان رشد استخوانی صورت یعنی دختران بعد از 16 و پسران بعد از 18 سالگی برای انجام این جراحی اقدام نمایند. همچنین انجام جراحی بینی طبیعی در تهران ، در سنین بالای 60 سال به دلیل دوره ریکاوری طولانی ، عدم برخورداری از کیفیت پوست مناسب پیشنهاد نمی شود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها