جراحی زیبایی بینی

میل به زیبایی در همه افراد با سن و جنسیت های مختلف وجود دارد. بینی یکی از موثر ترین اجزای تاثیر گذار در زیبایی صورت می باشد بنابراین جراحی زیبایی بینی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی می باشد. عمل زیبایی بینی علاوه بر اصلاح ایرادات بینی موجب بهبود عملکرد تنفسی بینی نیز می شود و با ایجاد تناسب میان اجزای صورت ، زیبایی چهره افراد را افزایش می دهد. به همین علت قصد داریم در این مقاله از دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین جراح پلاستیک و زیبایی تهران به بررسی این موضوع بپردازیم.

 

جراحی زیبایی بینی - دکتر محمد ابراهیمی

 

یکی از مهم ترین نکات قبل از راینوپلاستی بینی ، انتخاب جراح بینی باتجربه می باشد که در نتیجه و فرم نهایی بینی تاثیر مستقیم دارد. افرادی که در انتخاب جراح بینی خود دقت کافی را نداشته باشند ممکن است دچار عوارض جانبی شوند.

انواع عمل بینی

  •  طبیعی : در عمل بینی طبیعی ، هیچ قوسی ایجاد نخواهد شد و در صورت ایجاد بسیار ناچیز است.
  •  فانتزی : در بینی های فانتزی قوسی در پل بینی ایجاد می شود و نوک بینی سربالا تر از بینی های طبیعی است. توصیه می شود افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند از انجام جراحی بینی فانتزی خودداری نمایند.
  •  نیمه فانتزی : بینی های نیمه فانتزی یکی از رایج ترین جراحی های بینی می باشد. این جراحی مناسب افرادیست که نه خواستار طبیعی بودن بینی هستند و نه میخواهند بینی سربالایی داشته باشند.
  •  ترمیمی : افرادی که از فرم نهایی بینی خود راضی نیستند و یا بعد از عمل زیبایی بینی اولیه دچار عوارضی چون مشکلات تنفسی شده اند ، اقدام به عمل بینی ترمیمی می نمایند.

انواع بینی

  • بینی استخوانی : بینی های استخوانی پوست ظریف و اسکلت محکمی دارند. این بینی ها ایده آل ترین نوع بینی برای جراحی زیبایی بینی می باشند و اغلب افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند ، در صورت انتخاب جراح بینی با تجربه ، نتایج دلخواه خود را کسب می کنند.
  • بینی گوشتی : پوست بینی های گوشتی در مقایسه با بینی های استخوانی از ضخامت بیشتری برخوردار است و غضروف این بینی ها ضعیف می باشد. جراح بینی در عمل بینی گوشتی با گرفت گذاری و تقویت غضروف ، موجب عدم برگشت پذیری بینی خواهد شد.

انتخاب بهترین فرم بینی

مهم ترین دغدغه افراد پیش از جراحی زیبایی بینی این است که بدانند کدام فرم بینی برای آن ها مناسب تر بوده و موجب زیبایی هرچه بیشترشان خواهد شد؛ از همین رو ما در ذیل توضیحات مفصلی در این رابطه را خدمت تان ارائه نموده ایم. نکته ای که حتماً باید به آن توجه داشته باشید این است که زمانی انتخاب فرم بینی به بهترین نحو ممکن صورت می گیرد که بیشترین تعامل و همکاری را با پزشک تان داشته باشید. انتظاراتی که از عمل زیبایی بینی دارید را به طور دقیق و کامل با پزشک تان در میان بگذارید. البته توجه داشته باشید که این انتظارات منطقی باشند؛ به طور مثال داشتن توقع اینکه پزشک ، بینی گوشتی تان را به فرم فانتزی جراحی کند کاملاً غیرمنطقی بوده و محال می باشد.

اگر پزشک خوب و متبحری همچون دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین جراح بینی تهران ، را انتخاب کرده باشید نتیجه فوق العاده خواهد بود. با خیال راحت انتخاب فرم بینی را به ایشان بسپارید. ایشان ضمن در نظر گرفتن سلیقه شما ، با قدرت تصور بالا و اشرافی که بر اصول ریاضی و زیبایی شناسی دارند بهترین فرم بینی را برای شما انتخاب خواهند کرد.

فاکتورهایی که حین انتخاب فرم بینی باید در نظر داشته باشید ؟

  • نوع بینی :

بینی افراد به دو نوع گوشتی و استخوانی تقسیم می شود. بینی گوشتی را به دلیل داشتن پوست ضخیم و ساختار غضروفی-استخوانی ضعیف نمی توان به فرم فانتزی جراحی کرد. این در حالی است که بینی استخوانی قابل جراحی به تمام فرم های بینی می باشد.

  • جنسیت :

اگر آقا هسیتید ، بینی فانتزی به هیچ عنوان انتخاب مناسبی برای شما نیست. این فرم از بینی به دلیل کوچک بودن زیاد و داشتن ویژگی هایی همچون داشتن قوس و سربالا بودن ، هیچ تناسبی با صورت زمخت و بزرگ آقایان ندارد. خانم ها از نظر جنسیت ، هیچ محدودیتی در انتخاب فرم بینی شان ندارند.

  • ویژگی های صورت :

صورت هر فرد با دیگری متفاوت می باشد ، صورت برخی کوچک و صورت برخی دیگر بزرگ است؛ بدیهی است که فرم مناسب برای صورت های بزرگ ، بینی طبیعی و فرم مناسب صورت های کوچک ، بینی فانتزی می باشد. همچنین افرادی که فاصله لب و بینی شان زیاد است نباید فرم فانتزی را انتخاب کنند ، زیرا این فرم موجب تشدید فاصله میان لب و بینی شده و این امر از زیبایی و گیرایی صورت می کاهد.

  • سلیقه :

فراموش نکنید که زیبایی نسبی می باشد به همین دلیل هم هست که ممکن است صورتی که از نظر شما بسیار زیباست از نظر دیگری بسیار معمولی باشد. نتیجه جراحی ، زمانی رضایت شما را به خود جلب خواهد کرد که فرم آن مورد تایید و باب سلیقه تان باشد.

 

جراحی زیبایی بینی - دکتر محمد ابراهیمی

 

انواع روش های جراحی زیبایی بینی

  • عمل بینی به روش باز : در این جراحی برش ها در ناحیه بین دو سوراخ بینی ایجاد می شوند و پس از جدا شدن پوست از بافت بینی ، تغییرات لازم توسط جراح زیبایی بینی خوب در تهران اعمال خواهد شد.
  • عمل بینی به روش بسته : در این روش برش ها از داخل سوراخ های بینی ایجاد می شوند و به بافت پوست ، آسیبی وارد نمی شود. لازم به ذکر می باشد چنانچه پره های بینی فرد بزرگ باشد ، به منظور کوچک کردن آن ، در هر دو روش برش هایی در کناره های بینی ایجاد می شود.

عوارض جراحی زیبایی بینی

یکی از نگرانی های افراد در رابطه با جراحی زیبایی بینی در تهران ، عوارض ناشی از آن می باشد. در این رابطه باید بگوییم؛ تمامی جراحی های زیبایی و درمانی که برای انجام آن ها نیاز به ایجاد برش در پوست و تغییر در اعضای بدن باشد یکسری عوارض را برای افراد به دنبال خواهند داشت. عمل زیبایی بینی نیز همچون دیگر جراحی ها عوارضی را برای افراد به دنبال دارد ، البته با این تفاوت که عوارض ناشی از آن به مراتب از جراحی های دیگر کمتر است. برخی از عوارض عمل بینی عمومی هستند و این بدین معنی است که در همه افراد بروز خواهد کرد اما برخی دیگر فقط در شرایط خاصی همچون عدم رعایت مراقبت های قبل و بعد از جراحی و انتخاب نادرست جراح بینی رخ می دهند.

بخش عمده نارضایتی بیماران از عمل زیبایی بینی را عدم رضایت آن ها از تغییرات ایجاد شده و ظاهر بینی بعد از جراحی تشکیل می دهد. اگر جراح به خوبی و به طور کامل با آناتومی بینی آشنا بوده و بر تکنیک های جراحی تسلط داشته باشد احتمال بروز عارضه از جراحی رینوپلاستی به حداقل خواهد رسید ، البته باید بگوییم که نارضایتی برخی از افراد به دلیل توقعات غیر منطقی و غیرمعقولانه ای است که از رینوپلاستی دارند و ربطی به پزشک و میزان تجربه او ندارد.

 

جراجی زیبایی بینی - دکتر محمد ابراهیمی

 

عوارض عمومی عمل زیبایی بینی

همانطور که گفتیم بروز این عوارض در میان همه افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند رایج بوده و شدت آن در افراد به فاکتورهایی همچون میزان ایرادات بینی ، نوع بینی ، مهارت جراح بینی و میزان رعایت دستورالعمل های بعد از عمل بینی توسط بیماران بستگی دارد.

درد

پزشک برای برطرف کردن مشکلات موجود در غضروف ها و ساختمان بینی اقداماتی همچون ایجاد برش یا صیقل دادن استخوان ها را انجام می دهد که موجب ایجاد درد در افراد می شود. این درد خفیف بوده و با مصرف مسکن قابل تسکین می باشد.

تورم

بیماران معمولاً بعد از جراحی ، به خصوص در نواحی اطراف چشم ها و بینی مقداری ورم خواهند داشت که در روزهای ابتدایی در بیشترین حد خود قرار داشته و به مرور زمان کاهش خواهد یافت.

افراد با انجام اقداماتی همچون زدن چسب بر روی بینی ، عدم مصرف نمک ، عدم استعمال دخانیات و غیره می توانند موجب سریع تر برطرف شدن تورم بینی خود شوند.

کبودی

یکی دیگر از عوارض شایعی که بعد از جراحی زیبایی بینی در افراد بروز می کند کبودی می باشد که موقتی بوده و بعد از مدت زمان کوتاهی رفع می شود.

دستیابی به بهترین نتایج از عمل زیبایی بینی

بدیهی است که افراد جراحی زیبایی بینی را با امید دستیابی به رضایت بخش ترین نتایج و همچنین دستیابی به ظاهری هرچه زیباتر انجام می دهند و به همین دلیل هم هست که زمان و هزینه نسبتاً زیادی را برای آن صرف می نمایند. جراحی بینی در صورتی با نتایج مطلوب برای افراد همراه خواهد بود که در وهله اول مشکلی در تنفس بیمار ایجاد نکرده ، عوارض حادی را در بیمار ایجاد نکند و با نتایجی همراه باشد که علاوه بر زیباتر نمودن افراد مورد رضایت آن ها نیز واقع شود. لازمه دستیابی به موارد ذکر شده در فوق ، رعایت نکاتی است که در ذیل به آن ها اشاره شده است ، لذا در رعایت آن ها کوتاهی نکرده و به دقت انجام شان دهید.

مطمئن شوید که کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی هستید :

برخلاف باور بسیاری از افراد ، داشتن ایرادات ظاهری در بینی و همچنین برخورداری از هزینه جراحی ، تنها شروط لازم برای جراحی زیبایی بینی نبوده و افراد علاوه بر آن ها باید از شرایط ذیل نیز برخوردار باشند :

  • سلامت کامل از نظر روحی و جسمی
  • شیرده و باردار نبودن
  • داشتن انتظارات منطقی از جراح بینی
  • عدم اعتیاد به مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات
  • عدم مصرف برخی داروهای خاص
  • عدم ابتلای بیمار به وسواس و غیره.

بهترین جراح بینی را انتخاب کنید :

جراحی زیبایی بینی در میان مردم جهان بسیار فراگیر شده است. این نکته را به وضوح می توان با نگاه به مردمی که در سطح جامعه وجود دارند مشاهده کرد. به جرات می توان گفت که از هر 10 نفر 1 نفر بینی خود را جراحی نموده است آن هم به دلیل تاثیر بسیار زیادی است که بینی به دلیل قرارگیری در مرکز صورت و برجسته بودن در زیبایی چهره دارد. همین امر موجب شده است تا امروزه پزشکان بسیاری اقدام به عمل بینی افراد کنند که البته همه آن ها از تجربه و مهارت لازم برخوردار نبوده و همین امر موجب می شود تا نه تنها نتایج مطلوبی از این جراحی زیبایی برای افراد حاصل نشود بلکه عوارضی جبران ناپذیر نیز در آن ها ایجاد گردد. لذا باید دقت زیادی را در انتخاب بهترین دکتر زیبایی در تهران ، صرف کنید.

  • ویژگی های بهترین جراح بینی :

جراحان بینی خوب دارای ویژگی های ذیل هستند از همین رو هنگام انتخاب جراح بینی باید از وجود آن ها در ایشان اطمینان حاصل کنید:

  1. با وجدان بودن
  2. برخورداری از مهارت ، تخصص و تجربه لازم
  3. اشراف کامل بر اصول ریاضی ، زیبایی شناسی و قدرت تصور بالا داشتن
  4. خوش برخورد بودن
  5. صرف زمان کافی برای بیمار
  6. صبور بودن
  7. داشتن سابقه درخشان در زمینه جراحی انواع بینی

 

جراحی زیبایی بینی - دکتر محمد ابراهیمی

 

نحوه انتخاب بهترین جراح بینی :

  • با پرس و جو از دوستان ، آشنایان و افرادی که قبلاً بینی شان را جراحی نموده و از نتیجه رضایت داشته اند و همچنین جستجو در گوگل و شبکه های اجتماعی اقدام به تهیه لیست جامعی از اسامی جراحان بینی خوب نمایید.
  • به مطب پزشکانی که اسامی آن ها در لیست وجود دارد مراجعه نموده ، با بهترین جراح پلاسیک تهران و همچنین بیماران قبلی که در مطب حضور دارند صحبت نموده و از آن ها در رابطه با میزان رضایت شان از عملکرد و برخورد جراح بینی سوال کنید.
  • با مراجعه به صفحه رسمی اینستاگرام یا گالری وب سایت پزشک ، نمونه کارهای ایشان را مشاهده کنید.

اقدامات قبل از رینوپلاستی :

  • انتظارات واقع بینانه ای که از دکتر بینی تان دارید را به طور شفاف با او در میان بگذارید.
  • در صورت مصرف داروهای خاص و ابتلا به بیماری های مزمن حتماً آن را با جراح بینی خود مطرح کنید.
  • عکسبرداری ها و آزمایشات تجویز شده توسط پزشک را در اولین فرصت انجام دهید.
  • مصرف داروهایی همچون آسپرین ، ر آکوتان ، داروهای گیاهی ، ویتامین E و همچنین نوشیدنی های الکلی و دخانیات را طی مدت زمانی که پزشک برای تان مشخص کرده است کنار بگذارید.
  • حتماً شب قبل از جراحی بینی در تهران ، حمام نموده ، شامی سبک میل کرده و به مدت 8 ساعت قبل از جراحی چیزی نخورید.
  • با صورتی بدون آرایش برای جراحی اقدام کرده ، لاک نزنید و از به همراه داشتن زیورآلات جداً خودداری کنید.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی :

رعایت نکات و دستورالعمل های بعد از این جراحی زیبایی بینی به اندازه انتخاب بهترین جراح بینی تهران در نتیجه جراحی موثر است ، به منظور آگاهی از این نکات و دستوالعمل ها به مقاله مراقبت های بعد از جراحی بینی موجود در وب سایت دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین جراح زیبایی بینی در تهران ، مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد عمل زیبایی بینی

از بین رفتن کبودی و تورم بعد از عمل بینی چه مدت طول می کشد ؟

معمولا بعد از یک هفته و با برداشتن پانسمان ، کبودی و تورم بینی رو به بهبودی می رود. میزان کبودی در افراد مختلف با توجه به واکنش بدن آن ها متفاوت می باشد ، نگران کبودی ها و تورم بینی بعد از عمل نباشید ؛ چرا که با رعایت مراقبت ها به مرور برطرف می شود و بعد از 2 الی 3 هفته آثاری از کبودی باقی نخواهد ماند.

برای کاهش ورم بینی بعد از عمل چه راهی پیشنهاد می کنید ؟

ورم بینی در تمام بیماران طبیعی بوده و ایجاد خواهد شد. اما میزان ورم در بینی های گوشتی و یا مواردی که اقدامات گسترده ای روی بینی ایجاد شده باشد ، بیشتر است. ورم بینی تا حد زیادی به ضخامت و جنس پوست بستگی دارد و با گذشت زمان این ورم به صورت کامل از بین خواهد رفت. استفاده از راهکارهایی مانند کمپرس سرد ، عدم مصرف نمک ، ماساژ موضعی ، استفاده از چسب بینی می تواند در کاهش ورم بینی بعد از عمل ، کمک کننده باشد.

منظور از روتوش بینی چیست ؟

به جراحی ترمیمی بینی ، جراحی ثانویه یا روتوش بینی گفته می شود. این جراحی با هدف اصلاح ایرادات بینی اولیه انجام خواهد شد.

چه زمان بعد از جراحی زیبایی بینی می توان ورزش کرد ؟

لازم است به مدت 2 هفته از انجام هرگونه فعالیت ورزشی خوددار شود ؛ زیرا در این مدت غضروف و بافت استخوان بینی دچار تغییراتی شده و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. بعد از گذشت 3 هفته انجام فعالیت های سبک با مشورت پزشک و با رعایت نکات مراقبتی مانعی ندارد. افرادی که ورزش های حرفه ای انجام می دهند ، لازم است حداقل به مدت 6 هفته از انجام فعالیت های ورزشی سنگین خودداری نمایند و بعد از آن با مشورت پزشک ، فعالیت های ورزشی خود را شروع کنند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شادی

سلام وقت بخیر تا چند وقت بعد از عمل بینی باید از چسب استفاده کرد