جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی یکی از انواع متعدد جراحی زیبایی می باشد که به منظور رفع ایرادات ظاهری گوش انجام شده و موجب بهبود ظاهر گوش ها می شود. برای انجام این عمل و بهبود ظاهر گوش ها می توانید به دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین جراح گوش تهران مراجعه کنید.

 

جراحی زیبایی گوش - دکتر محمد ابراهیمی

ایرادات قابل رفع با جراحی زیبایی گوش

  • بزرگ تر بودن گوش ها از حالت طبیعی
  • نامتقارن و نامساوی بودن اندازه گوش
  • برجسته بودن لاله گوش
  • مشکلات اکتسابی در اثر سوانحی همچون تصادف، سوختگی و غیره

عمل زیبایی گوش در کودکان

جراحی گوش در کودکان بالای 6 سال قابل انجام بوده و نتیجه آن رضایت بخش تر از جراحی گوش در بزرگسالان می باشد. زیرا لاله گوش کودکان نرم بوده و راحت تر می توان آن را جراحی نمود.

مزایای جراحی زیبایی گوش

  1. با استاندارد کردن گوش ها ، سبب برقراری تناسب میان اجزای صورت شده و بر زیبایی آن می افزاید.
  2. با رفع ایرادات ظاهری گوش ، موجب افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود.
  3. جراحی زیبایی گوش ایمن بوده و عوارضی را برای بیمار به دنبال نخواهد داشت.
  4. تغییرات ظاهری مشهودی را به ویژه در آقایان ایجاد می کند.
  5. دوره نقاهت کوتاه مدتی دارد و فرد در کمترین زمان ، می تواند زندگی روزمره خود را از سر گیرد.

اقدامات قبل از جراحی گوش

  • مهم ترین اقدامی که افراد پیش از جراحی زیبایی گوش می بایست انجام دهند، انتخاب یک فوق تخصص جراحی پلاستیک خوب و ماهر می باشد. زیرا جراح پلاستیک تاثیر بسیار زیادی در نتیجه به دست آمده از جراحی گوش دارد.
  1. بعد از اینکه جراح گوش مورد نظر را انتخاب کردید در جلسه مشاوره پیش از جراحی گوش تمام انتظارات خود را مطرح کنید.
  2. از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی به دلیل اینکه موجب کاهش اکسیژن موجود در خون می شوند خودداری نمایید.
  3. جراح پلاستیک و زیبایی تهران ، را از داروهای خاصی که استفاده می کنید، بیماری های مزمنی که به آن ها ابتلا دارید و حساسیت های دارویی خود مطلع سازید.
  4. مصرف ویتامین E و داروهایی مانند آسپرین و وارفارین که موجب رقیق شدن خون می شوند را 2 هفته پیش از انجام اتوپلاستی متوقف کنید.
  5. ناشتا بودن در روز جراحی گوش الزامی است به همین منظور به مدت 8 ساعت پیش از انجام آن چیزی میل نفرمایید.

 

جراحی زیبایی گوش - دکتر محمد ابراهیمی

نحوه انجام عمل گوش

جراحی زیبایی گوش  در تهران ، تحت بیهوشی یا بی حسی موضعی انجام شده و جراح پلاستیک اقدام به ایجاد یک برش در پشت گوش نموده و از آن طریق غضروف های اضافی را حذف می کند، سپس برش را بخیه می زند.

نکاتی در زمینه اتوپلاستی در تهران

  • روش بیهوشی در جراحی زیبایی گوش ، با توجه به سن ، شرایط بیمار و شدت مشکل ، بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی می باشد. معمولا کودکان را برای جراحی بیهوش می کنند. بر اساس نوع و فرم گوش ، جراح از تکنیک های مختلفی برای اتوپلاستی استفاده می کند. برش های مورد نیاز جراحی ، معمولا در نقاطی که مشاهده نمی شوند ، مانند پشت گوش ها یا درون چین های داخلی آن ها ، ایجاد می شوند.
  • جراحی گوش عملی سرپایی بوده و معمولا نیاز به بستری در بیمارستان ، پس از جراحی وجود ندارد. برای حمایت از فرم جدید گوش ها و جلوگیری از برخورد اجسام و آسیب دیدگی آن ها ، بعد از عمل استفاده از هد بندهای مخصوص برای بیمار تجویز می شود.
  • معمولا بخیه های مورد استفاده برای نگهداری غضروف های پیوندی ، تغییر فرم گوش ها یا بستن برش های جراحی ، از نوع بخیه های جذبی بوده و پس از جراحی نیازی به کشیدن ندارند. در صورتی که جراح گوش خوب در تهران ، از بخیه های غیر قابل جذب استفاده کند ، پس از دو هفته برای کشیدن آن ها نیاز است ، به مطب جراح اتوپلاستی مراجعه نمایید.
  • اتوپلاستی در تهران معمولا بین 5/1 تا 2 ساعت به طول می انجامد و پس از جراحی ، همان روز بیمار می تواند مرخص شود. کوتاه بودن دوره نقاهت پس از جراحی و عدم نیاز به مراقبت های ویژه ، سبب می شود که بیماران پس از عمل زیبایی گوش ، از رضایت کامل برخوردار باشند.

 

جراحی زیبایی گوش - دکتر محمد ابراهیمی

مراقبت های بعد از جراحی گوش

  1. پس از انجام اتوپلاستی به مدت 5 روز بر روی گوش ها پانسمان قرار دارد.
  2. پس از گذشت 5 روز پانسمان از روی گوش ها برداشته شده و از یک باند کشی استفاده می شود.
  3. چنانچه دچار درد شدید، از مسکن هایی که فوق تخصص پلاستیک برای شما تجویز کرده است استفاده نمایید.
  4. برای جلوگیری از ایجاد فشار در ناحیه گوش های تان به مدت 14 روز به پشت بخوابید.
  5. داروهای خود را سر وقت و به طور کامل مصرف کنید.

نتیجه جراحی زیبایی گوش

هنگامی که پس از جراحی پانسمان ها توسط بهترین جراح پلاستیک تهران ، برداشته می شوند ، می توانید بلافاصله تغییرات ظاهری گوش ها را مشاهده کنید. تغییراتی که در جراحی گوش ایجاد می شوند ، دائمی هستند. البته مشاهده نتایج نهایی عمل به چند ماه زمان نیاز دارد. به دلیل اینکه معمولا گوش ها بعد از باز کردن پانسمان تورم دارند ، ممکن است از فرم جدید گوش ها ناراضی باشید. بهتر است تا رفع کامل تورم گوش ها و بهبود بخیه ها صبور باشید.

بهترین سن جراحی گوش

برای اینکه نتایج حاصل از اتوپلاستی رضایت بخش باشد ، لازم است این جراحی پس از رشد کامل گوش ها انجام شود. جراحی زیبایی گوش در کودکان و بزرگسالان در هر سنی امکان پذیر می باشد ؛ ولی در کودکان بهتر است تا 6 سالگی برای رشد کامل گوش ها منتظر ماند. گوش های برجسته یا دفرومیتی ، یکی از مشکلات شایع گوش در کودکان می باشد و سبب می شود ، که گوش دارای زاویه زیادی با جمجمه باشد. بهترین سن برای جراحی گوش برجسته 5 تا 12 سالگی می باشد.

 

جراحی زیبایی گوش - دکتر محمد ابراهیمی

هزینه عمل زیبایی گوش در تهران

برای اطلاع دقیق از هزینه جراحی گوش به مطب دکتر محمد ابراهیمی، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تهران ، مراجعه نمایید، زیرا تعیین هزینه دقیق اتوپلاستی پیش از معاینه بیمار امکان پذیر نمی باشد.

آیا جراحی زیبایی گوش عمل دردناکی است ؟

جراحی زیبایی گوش با استفاده از بی حسی موضعی و در بیشتر موارد با بیهوشی عمومی در مراکز جراحی انجام می شود. بنابراین در طی انجام این پروسه بیمار دردی را احساس نمی کند. همچنین بیشتر بیماران بعد از عمل دچار ناراحتی و درد زیادی نمی شوند از طرفی مسکن هایی برای بیمار تجویز می شود که در کنترل در موثر می باشند.

انواع جراحی گوش

جراحی گوش می تواند با هدف کاهش سایز و اندازه گوش ها انجام شود. برخی افراد که به ماکروتیا مبتلا هستند گوش هایی بزرگتر از حالت طبیعی دارند که با عمل گوش در تهران ، می توان سایز و اندازه گوش این افراد را کاهش داد.

  • سنجاق کردن گوش : در افرادی که گوش آن ها در دو طرف سر حالت برجسته دارد ، انجام می شود.
  • برجسته سازی گوش ها : ممکن است گوش برخی از افراد به صورت کامل رشد نکرده باشد به همین دلیل این افراد دارای گوش های کوچکی هستند که با انجام جراحی زیبایی گوش می توان سایز گوش ها را افزایش داد.

کاندیدای عمل زیبایی گوش چه افرادی هستند ؟

  • متقاضیان این جراحی لازم است از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشند و یه عفونت گوش و یا سایر بیماری های تهدید کننده زندگی دچار نباشند.
  • حداقل سن لازم برای انجام این جراحی 5 سالگی می باشد ؛ زیرا در این سن رشد غضروف های گوش به پایان می رسد.
  • لازم است کاندیدای جراحی زیبایی گوش نکات و دستورالعمل های قبل و بعد از جراحی را به خوبی رعایت کنند.
  • افرادی که در سنین بزرگسالی برای انجام این عمل اقدام می کنند باید از نتیجه جراحی انتظارات واقع بینانه داشته باشند.

آیا اثرات بخیه بعد از عمل اتوپلاستی دیده می شود ؟

برش های عمل زیبایی گوش در پشت گوش و در نزدیکی چین های گوش ایجاد می شود و بعد از اتمام عمل نیز این نواحی بخیه زده می شود. به همین دلیل اثرات جراحی در پشت گوش ها مخفی می شود و بعد از مدتی به مرور جای بخیه ها کمرنگ شده و محو خواهد شد.

آیا این جراحی بر روی شنوایی تاثیر دارد ؟

خیر این جراحی در ظاهر گوش ها ایجاد می شود و هیچ گونه تاثیری در کاهش و افزایش شنوایی گوش ها نخواهد داشت.

آیا نتایج عمل زیبایی گوش ماندگار است ؟

بله هیچ دلیلی برای تغییر حالت گوش ها و بازگشت به فرم اولیه وجود ندارد. بنابراین باید گفت نتایج جراحی زیبایی گوش تا پایان عمر ماندگار می باشد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها