انواع روش های جراحی بینی

امروزه عمل های زیبایی در کشور ما پیشرفت بسیار زیادی داشته است ، به طوریکه از کشورهای دیگر برای انجام عمل زیبایی به ایران سفر می کنند. در جراحی بینی باید به عوامل بسیار زیادی توجه نمود که یکی از آن ها روش انجام جراحی می باشد. دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین جراح بینی در تهران ، از بهترین تکنیک در عمل های جراحی خود استفاده می کند. در این مقاله سعی داریم انواع روش های جراحی بینی را به صورت کامل شرح دهیم ، برای اطلاع از این موضوع پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

انواع روش های جراحی بینی - دکتر محمد ابراهیمی

 

انواع روش های جراحی بینی کدام اند ؟

  1. جراحی بینی به روش بسته : یکی از انواع روش های جراحی بینی ، روش بسته است. در این روش از عمل بینی ، برش های لازم برای انجام عمل جراحی در داخل بینی ایجاد شده و پوست بینی توسط ابزارهای مخصوص بالا نگه داشته می شوند.
  2. جراحی بینی به روش باز : در این روش از عمل بینی ، یک برش بسیار کوچک علاوه بر برش های داخلی ، بر روی کلوملا ایجاد می گردد و سپس جراح بینی خوب در تهران ، با بکارگیری تمام مهارت و تجربه خود اقدام به انجام اصلاحات و رفع ایرادات موجود در بینی می نماید.

مزایای انجام جراحی بینی به روش باز

  • با توجه به اینکه در این روش ، بهترین جراح پلاستیک تهران ، دید مستقیم بر روی ساختمان بینی دارد لذا احتمال ایجاد ناقرینگی کمتر خواهد بود.
  • در جراحی بینی به روش باز ، گذاشتن گرفت یا پروتزهای غضروفی و استخوانی راحت تر می باشد.
  • عمل بینی ترمیمی یا ثانویه با روش باز انجام می گیرد.
  • نتیجه حاصل از روش باز در بینی های بد فرم رضایت بخش تر است.
  • فضای کار در این روش مناسب تر بوده و جراح بینی قدرت مانور بیشتری خواهد داشت.
  • در بینی های کج و دارای پیچ خوردگی ، روش باز در اولویت می باشد.

جراحی بینی بدون برش

ممکن است هنگام جستجو در گوگل در خصوص انواع روش های جراحی بینی ، با عبارت هایی همچون عمل بینی بدون ایجاد برش یا جراحی بینی با لیزر و غیره برخورد کرده باشید ، باید بگوییم هیچ کدام از این روش ها صحت علمی نداشته و صرفاً جنبه تبلیغاتی دارند. تنها روش رفع نواقص بینی انجام عمل بینی توسط یک جراح فوق تخصص پلاستیک خوب در تهران می باشد و روش هایی همچون لیزر تنها می توانند مشکلات موجود در پوست بینی را برطرف نمایند.

 

انواع روش های جراحی بینی - دکتر محمد ابراهیمی

تکنیک عمل بینی طبیعی

  • در طی این جراحی ، ساختار صورت ارزیابی شده و اندازه بینی متناسب با آن تنظیم می شود. برای مثال فردی که صورت گرد دارد ، بینی نوک تیز برای چهره او مناسب نیست.
  • از برداشتن بیش از حد بافت ها پرهیز می شود.
  • از شکل دهی پیش از حد غضروف ها اجتناب می شود.

جراحی بینی ترمیمی و تکنیک های آن

یکی از انواع روش های جراحی بینی ، عمل بینی ترمیمی است که به منظور بهبود شکل و عملکرد بینی از نتیجه جراحی اولیه ، انجام می شود. جراحی ترمیمی ، پروسه پیچیده ای است و لازم است حتما توسط جراح متبحر و با تجربه انجام شود. ممکن است جراح به دلیل جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر بینی ، حذف اسکار از نوک بینی ، حفظ آناتومی بینی و غیره تکنیک بسته را برای جراحی انتخاب نماید. در برخی موارد نیز با تشخیص بهترین جراح زیبایی تهران ، این عمل با تکنیک باز انجام می شود. ممکن است در عمل ترمیمی بینی ، به پیوند غضروف نیاز باشد که در اینصورت جراح غضروف موردنیاز را از پشت گوش و یا دنده بیمار تامین می کند.

جراحی بینی کج

بینی به دلایل مختلفی نظیر شکستگی ، عفونت های جدی ، نواقص مادرزادی و غیره ممکن است کج باشد. در برخی موارد نیز انحراف شدید بینی ممکن است موجب کج شدن بینی شود. افرادی که بینی آن ها کج است در بیشتر موارد به مشکلات تنفسی دچار هستند. به همین دلیل جراح باید در طی جراحی بینی کج ، ابتدا تنفس بیمار را الویت قرار داده و سپس به اصلاح کجی بینی بپردازد.

کدام متد جراحی بینی بهتر است ؟

اینکه پزشک از کدام شیوه برای عمل بینی شما استفاده کند ، به مهارت و شرایط بیمار بستگی دارد. دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین دکتر بینی در تهران ، از تکنیک باز به دلیل وسعت دید و امکان تغییرات بیشتر در بینی ، در طی عمل های جراحی خود استفاده می کند.

انواع بینی

به طور کلی بینی ها بر اساس نوع و میزان ضخامت پوستشان به دو نوع تقسیم بندی می شوند.

  • بینی گوشتی : بینی های گوشتی پوست ضخیمی دارند و غضروف بینی آنها ضعیف تر از بینی های استخوانی می باشد. افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند مناسب جراحی بینی طبیعی می باشند ، چرا که در این بینی به دلیل ضخامت پوست آن ، ظرافت و هنر دست جراح به خوبی قابل مشاهده نیست و ممکن است تنها نوک بینی کمی گرد شود.
  • بینی استخوانی : بینی های استخوانی دارای پوست نازکی هستند و استخوان بینی آنها از استحکام بالایی برخوردار می باشد. این نوع بینی به دلیل ویژگی هایی که دارد ، ایده آل ترین بینی برای انجام جراحی زیبایی بینی می باشند و اکثر افرادی که دارای بینی استخوانی هستند ، نتیجه مطلوبی از جراحی کسب خواهند کرد. بینی استخوانی برای انجام انواع روش های جراحی بینی نظیر عمل بینی طبیعی ، عمل بینی فانتزی و عمل بینی نیمه فانتزی مناسب است.

نتیجه جراحی بینی

  • جراحی بینی طبیعی : عمل بینی طبیعی بیشتر مناسب آقایان و افرادی است که خواستار ایجاد تغییرات چندانی در فرم بینی خود نیستند و بیشتر در صدد برطرف کردن ایرادات بینی خود می باشند. در این بینی هیچگونه قوسی ایجاد نخواهد شد و زاویه نوک بینی بین 90 تا 100 درجه می باشد.
  • جراحی بینی فانتزی : عمل بینی فانتزی را عمل بینی عروسکی نیز می نامند. در بینی های فانتزی قوسی در ناحیه پل بینی ایجاد خواهد شد که منجر به سر بالا شدن نوک بینی می شود. توجه داشته باشید که در جراحی بینی فانتزی انتظار معقولانه ای را از جراح خود داشته باشید ؛ چرا که بیش از حد کوچک کردن بینی موجب به هم خودن تناسبات صورت می شود.
  • جراحی بینی نیمه فانتزی : بینی های نیمه فانتزی نه به اندازه بینی های فانتزی دارای قوس هستند و نه طبیعی بودن بینی حفظ می شود.

 

انواع روش های جراحی بینی - دکتر محمد ابراهیمی

مراقبت های بعد از جراحی بینی

مهم نیست که شما با کدام یک از انواع روش های جراحی بینی ، عمل خود را انجام داده باشید به هر حال لازم است به توصیه ها و موارد زیر توجه داشته باشید :

  • تا دو هفته بعد از عمل بینی از استعمال دخانیات و مصرف هرگونه مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • در رژیم غذایی خود مصرف نمک را کاهش دهید.
  • در روز های ابتدایی بعد از عمل از مایعات استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که گچ و پانسمان بینی مرطوب نشود.
  • درد و تورم بعد از جراحی امری طبیعی می باشد ، برای تسکین درد از دارو های مسکن تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید.
  • به منظور کاهش تورم بینی تا 24 ساعت از کمپرس یخ استفاده نمایید.

هزینه عمل بینی

تعیین هزینه جراحی به فاکتورهای زیادی همچون میزان ایرادات موجود در بینی بستگی دارد. دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تهران ،  پس از معاینه بیمار هزینه دقیق را حضورشان اعلام خواهد نمود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها