ورم بعد از جراحی بینی

ورم بعد از جراحی بینی یک عارضه طبیعی و مشترک در بین تمامی افرادی است که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند ، اما نکته قابل توجه در این امر این است که میزان تورم در همه افراد یکسان نیست و میزان آن به شرایط بدنی فرد ، اندازه ضخامت پوست بینی و میزان پیچیدگی عمل و تغییرات ایجاد شده بستگی دارد. در واقع تورم یک پاسخ طبیعی از سوی بدن نسبت به آسیبی است که به بافت ها وارد می شود ، با ترمیم زخم و بافت ها ، تورم نیز از بین خواهد رفت. معمولا ورم نوک بینی برای بهبودی و فروکش کردن به صورت کامل به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. برای آشنایی بیشتر با راهکارهای موثر در کاهش ورم بینی بعد از جراحی ، با ما تا انتهای این مقاله از دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین جراح بینی تهران ، همراه باشید.

 

ورم بعد از جراحی بینی - دکتر محمد ابراهیمی

 

عوامل موثر در میزان ورم بعد از جراحی بینی

ضخامت پوست : معمولا ورم بینی استخوانی نسبت به بینی های گوشتی به دلیل پوست نازکی که دارند ، کمتر است.

روش عمل بینی با تکنیک باز و یا بسته : معمولا افرادی که بینی آن ها با روش بسته جراحی می شود ، دچار تورم کمتری بعد از جراحی رینوپلاستی می شوند ؛ چرا که در این روش پوست به صورت کامل از بافت و اسکلت بینی جدا نمی شود.

میزان تغییرات ستئوتومی : در واقع میزان تغییراتی که به دلیل ایرادات و مشکلات بینی باید در حین جراحی زیبایی بینی بر روی استخوان و غضروف بینی انجام شود ، از دیگر موارد موثر در ورم بعد از جراحی بینی می باشد.

چقدر طول می کشد تا ورم بینی بعد از عمل برطرف شود ؟

ورم بعد از جراحی بینی کی می خوابد ؟ این سوال یکی از پر تکرارترین سوالات افراد بعد از انجام عمل زیبایی بینی است. پیش از هرچیز باید این نکته را متذکر شد که شما بعد از انجام این پروسه نباید انتظار داشته باشید که به سرعت تغییرات ایجاد شده را مشاهده نمایید ؛ چرا که این فرآیند نوعی عمل تهاجمی بوده و برای مشاهده نتایج نیاز به دوره بهبودی و ریکاوری دارد. معمولا ورم اولیه بینی در چند هفته اول بعد از جراحی کاهش پیدا می کند اما در شرایطی که تورم بینی از نوع مزمن باشد ، بهبودی آن ممکن است 6 ماه الی 2 سال زمان ببرد. همچنین لازم است بدانید که برطرف شدن ورم بینی بعد از جراحی بینی ترمیمی نیز زمانبر بوده و اغلب بین 6 ماه الی 1 سال طول می کشد ؛ چرا که بافت ها حساس تر و آسیب پذیر تر بوده ، از این رو برای بهبودی به مدت زمان بیشتری نیاز دارند. البته در شرایطی که بهترین جراح بینی در سعادت آباد ، از مهارت و تجربه خوبی برخوردار باشد ، میزان عوارض ناشی از این جراحی کاهش پیدا کرده و بهبودی زودتر اتفاق می افتد. در انتها باید این نکته را متذکر شد که اگر ورم بینی شما بعد از گذشت یک سال کاهش پیدا نکرد ، لازم است حتما به پزشک مراجعه نمایید.

نکات مهم برای کاهش این عارضه بعد از عمل

از آنجایی که جراحی زیبایی بینی در سعادت آباد ، یک عمل تهاجمی به شمار می آید ؛ از این رو برای جلوگیری از بروز عوارض احتمالی و جانبی ، نیاز به مراقبت های بعد از عمل بینی دارد. ورم بعد از جراحی بینی امری طبیعی و شایع بوده که به کمک برخی نکات مراقبتی می توان به کاهش تورم و افزایش سرعت بهبودی بافت های بینی کمک نمود. در ادامه به چند نکته مهم در همین خصوص اشاره شده است.

خودداری از مصرف نمک !

توصیه می شود در دوران نقاهت و ریکاوری بعد از عمل رینوپلاستی از مصرف هرگونه مواد غذایی حاوی نمک ( به میزان زیاد ) خودداری نمایید ؛ چرا که نمک به احتباس مایعات کمک کرده و منجر به ورم بیشتر بینی بعد از جراحی می شود. از این رو شما باید میزان نمک مصرفی خود را به حداقل میزان ممکن برسانید. غذاها بسته بندی شده و شرکتی حاوی مقدار زیادی سدیم هستند و مصرف آن ها نیز موجب افزایش ورم بینی خواهد شد.

بالا نگه داشتن سر !

توصیه می شود بعد از انجام این جراحی ، در هنگام استراحت کردن دو بالش را زیر سر خود بگذارید ، به نحوی که سر و بدن شما زاویه ای 45 درجه نسبت به سطح زمین داشته باشد. سر و شانه ها باید در ارتفاع بلندتری از بدن قرار بگیرند. این موضوع باعث می شود تا در نهایت خون در اطراف صورت به خوبی گردش پیدا کرده و کبودی اطراف بینی و چشم ها کاهش پیدا کند. در صورتی که در حالت نشسته قرار می گیرید ، بهتر است از یک بالش طبی زیر سر و گردن خود استفاده نمایید. همچنین باید در دوره نقاهت از انجام فعالیت هایی که با خم کردن سر همراه است ، خودداری نمایید ؛ زیرا این کار خود موجب ورم بیشتر بینی می شود.

 

ورم بعد از جراحی بینی - دکتر محمد ابراهیمی

 

استفاده مرتب از کمپرس سرد !

استفاده از کمپرس یخ علاوه بر کاهش ورم بعد از جراحی بینی ، به کاهش احساس درد نیز کمک زیادی می کند. برای این منظور می توانید از کمپرس های سرد که در داروخانه ها به فروش می رسند ، استفاده نمایید و یا اینکه مقداری یخ را درون کیسه ریخته و داخل یک حوله پیچیده و سپس به آرامی اطراف چشم ، گونه و پیشانی خود قرار دهید. هرگز نباید کمپرس روی بینی قرار بگیرد. همچنین برای تاثیرگذاری بیشتر توصیه می شود به صورت مرتب هر یک ساعت برای 15 دقیقه از کمپرس استفاده نمایید.

خودداری از دوش گرفتن با آب گرم !

گرما می تواند منجر به افزایش ورم بینی شود و بهبودی بعد از عمل زیبایی بینی در تهران ، را به تاخیر بیندازد ، به همین علت توصیه می شود بعد از برداشتن گچ بینی ، از حمام کردن با آب داغ خودداری نمایید. همچنین باید از رفتن به سونا و جکوزی تا مدتی خودداری شود.

پیروی از رژیم غذایی سالم !

توصیه می شود رژیم غذایی خود را بر اساس میوه و سبزیجات تازه قرار دهید و حتما از ماهی های چرب در دوران نقاهت استفاده نمایید. انواع مغزها و پروتئین ها به بهبودی سریع تر و کاهش ورم بعد از جراحی بینی کمک زیادی می کند.

نوشیدن مایعات !

مصرف آب و مایعات برای سلامتی بدن بسیار مفید است. از این رو توصیه می شود آب و مایعات فراوانی را در این دوره مصرف نمایید. آب کرفس به همراه هویج و سیب ، آب آناناس از جمله آب میوه های طبیعی موثر در کاهش ورم و کبودی بعد از جراحی بینی در تهران ، می باشد که مصرف آن ها توصیه می شود.

استفاده از چسب برای کاهش ورم بینی

یکی دیگر از راه های موثر در کاهش ورم بعد از عمل بینی ، استفاده از چسب می باشد. لازم است حتما تا مدت زمانی که جراح بینی خوب در تهران ، مشخص نموده به صورت مرتب از چسب بینی استفاده نمایید. معمولا افرادی که بینی گوشتی دارند باید برای مدت زمان بیشتری به بینی چسب بزنند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

3.3 3 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها