جراحی بینی گوشتی

برخی از افراد در ظاهر بینی خود ایراداتی دارند که زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار داده و اعتماد به نفس آن ها را کاهش می دهد که یکی از آن ها گوشتی بودن بینی و بزرگ بودن آن است. در این موارد با انجام جراحی بینی می توان ایرادات موجود در بینی را رفع کرده و بینی را به شکلی فرم داد که با سایر اجزای صورت در تناسب باشد. در ادامه این مقاله از دکتر محمد ابراهیمی ، بهترین جراح پلاستیک و زیبایی تهران ؛ پروسه جراحی بینی گوشتی را شرح داده و اطلاعاتی در این زمینه می دهیم.

 

 

ویژگی های بینی گوشتی

افراد سوالات بسیار زیادی در رابطه با انواع بینی می پرسند ، همچون:

  • بینی گوشتی چیست ؟
  • بینی استخوانی چیست ؟

باید بگوییم که بینی ها را با توجه به میزان ضخامت غضروف ها و پوست آن ها به دو نوع گوشتی و استخوانی تقسیم می کنند. بینی های گوشتی پوست ضخیمی داشته و استخوان های آن ها ضعیف می باشد. برخلاف بینی های گوشتی ، بینی های استخوانی پوست نازکی داشته و استخوان های آن ها ضخیم و مستحکم می باشد.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر محمد ابراهیمی

 

نحوه جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی در تهران تحت بیهوشی کامل انجام شده و سپس پزشک ، اقدام به ایجاد برش های لازم بر روی بینی نموده و اصلاحات لازم را در غضروف ها و ساختمان بینی انجام می دهد. پس از انجام تغییرات لازم ، محل ایجاد برش ها بخیه زده شده و بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می گردد. بیماران با صلاحدید فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی معمولاً در همان روز مرخص می گردند. باید بگوییم که هرچه پوست بینی نازک تر بوده و غضروف ها و استخوان های آن ها از استحکام بیشتری برخوردار باشد ، انجام آن راحت تر بوده و نتیجه به دست آمده از آن رضایت بخش تر خواهد بود. به همین دلیل عمل زیبایی در بینی های گوشتی سخت تر از جراحی بینی استخوانی بوده و نتیجه آن از رضایت کمتری برخوردار است. لازم به ذکر است که تغییر فرم بینی با لیزر امکان پذیر نبوده و اساس علمی ندارد.

 

جراحی بینی گوشتی در تهران - دکتر محمد ابراهیمی

 

بازگشت پذیری جراحی بینی گوشتی

بسیاری از افراد با بینی گوشتی، ناخوشایندی ظاهری بینی خود را احساس می‌کنند و برای بهبود آن، تصمیم به جراحی بینی گوشتی می‌گیرند. اما بیاناتی مانند برگشت‌پذیری این نوع بینی، شبهه و تردید در ذهن آنان ایجاد می‌کند. به این افراد باید گفت که امروزه با پیشرفت علم پزشکی و استفاده از تکنیک‌های پیشرفته، مشکلات بینی گوشتی به خوبی قابل حل است. اگر تردید دارید، می‌توانید یک جراح بینی گوشتی را ملاقات کرده و با او مشورت نمایید.
همچنین حائز اهمیت است که امروزه فرایند تقویت غضروف‌های بینی و استحکام دهی به ساختار آن با فرم دهی به بینی انجام می‌شود. این روش باعث برگشت‌پذیری و کاهش افتادگی بینی گوشتی به حداقل و حتی صفر شده است. در این تکنیک، غضروف از تیغه وسط بینی یا سپتوم برداشته شده و در قسمت نوک بینی قرار می‌گیرد تا به تقویت غضروف‌های نوک بینی کمک کند.

جراحی بینی گوشتی - دکتر ابراهیمی

تکنیک های رینوپلاستی

به طور کلی ، جراحی بینی گوشتی دو تکنیک دارد :

  • تکنیک باز
  • تکنیک بسته

هر کدام از این تکنیک ها براساس مزایا و معایبی که دارند برای پروسه های متفاوت عمل زیبایی بینی انتخاب می شوند. در ادامه هر یک از این روش ها شرح می دهیم و می گوییم که کدام روش برای عمل بینی گوشتی در سعادت آباد ، مناسب تر است.

  • تکنیک باز

همان گونه که از نام این تکنیک پیدا است ، پوست بینی در این روش باز می شود. برای ایجاد برش در پوست ، ناحیه بینی دو حفره بینی انتخاب شده و برشی کوچک در آن ایجاد می شود. پس از ایجاد برش ، جراح دسترسی کامل به ساختمان بینی دارد و طی این دسترسی ایجاد شده ، تغییرات لازم را اعمال می کند. پس از اتمام تغییر فرم بینی ، پوست مجدد روی بینی آورده شده و ناحیه برش خورده ، بخیه می شود. این تکنیک برای انجام جراحی بینی گوشتی در تهران بسیار مناسب است.

  • تکنیک بسته

در تکنیک بسته ، جراح از راه غیر مستقیم و بدون باز کردن پوست تغییرات را انجام می دهد. از این رو برای ایجاد دسترسی به بینی ، حفره بینی را به کمک ابزار پزشکی بالا نگه می دارد و از داخل حفره ، فرم بینی را تغییر می دهد.

برای عمل بینی گوشتی از چه تکنیکی استفاده می شود؟

تکنیک باز ، روش انتخاب پزشکان برای تغییر فرم بینی های گوشتی است. دلیل این انتخاب مزایایی زیر است:

  • جراح با عمل بینی گوشتی به روش باز می تواند ، غضروف و استخوان نرم بینی گوشتی را محکم سازی کند و در صورت نیاز از گرافت داخل بینی استفاده کند.
  • جراح دید مستقیم به ساختمان بینی دارد ، از این رو می تواند تغییرات را براساس ویژگی های بارز بینی انجام دهد. در نتیجه ریسک تغییرات کم است.
  • امکان اعمال تغییرات برای ایجاد فرم بینی نیمه فانتزی و در نتیجه تغییرات بیشتر ، مهیا است.

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

  • انتخاب جراح بینی خوب در سعادت آباد ، اولین و مهم ترین اقدام برای انجام این پروسه زیبایی می باشد. تبحر و مهارت جراح از اهمیت بالایی برخوردار است و در نتیجه جراحی بسیار تاثیر گذار است.
  • حتما با جراح خود درباره انتظاراتی که از نتیجه این فرآیند دارید صحبت کنید.
  • روز قبل از عمل بینی گوشتی در سعادت آباد ، مایعات بیشتری بنوشید. البته از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل از دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی خودداری کنید.
  • استعمال دخانیات موجب اختلال در اکسیژن رسانی خون می شود. بنابراین از دو هفته قبل از انجام این پروسه از سیگار یا قلیون کشیدن پرهیز نمایید.
  • دارو های ضد التهاب چون بروفن یا آسپرین موجب رقیق شدن خون شده و احتمال خون ریزی را افزایش می دهد. به همین دلیل توصیه می شود از دو هفته قبل از این فرآیند از این قبیل دارو ها استفاده نکنید.
  • بعد از عمل حداقل به مدت یک هفته به روی بینی گچ قرار خواهد گرفت به همین دلیل ممکن است تا چند روز قادر به حمام رفتن نباشید. از این رو توصیه می شود شب قبل از عمل استحمام کنید.
  • از داشتن آرایش ، لاک ، ریش و سبیل و زیور آلات خودداری کنید.
  • از 8 ساعت قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن پرهیز نمایید تا حین عمل ناشتا باشید.
  • روز عمل به اتفاق یک همراه و حداقل نیم ساعت قبل از زمان مقرر در محل جراحی حضور داشته باشید.
  • روز عمل از لباس دکمه دار استفاده کنید تا بعد از جراحی دچار مشکل نشوید.

 

جراحی بینی گوشتی در تهران - دکتر ابراهیمی

سایر اقدامات

افراد پیش از انجام جراحی بینی گوشتی در تهران با دکتر محمد ابراهیمی ، باید دستورالعمل هایی که در ذیل به آن ها اشاره کرده ایم را به خوبی رعایت نموده و در انجام آن ها کوتاهی نکند ، تنها در این صورت است که موجب کاهش احتمال بروز عارضه در حین جراحی زیبایی بینی و بعد از آن شده و به بهترین نتایج از این جراحی زیبایی دست خواهند یافت.

اطمینان حاصل کنید که کاندید مناسبی برای پروسیجر عمل هستید!

اینکه افراد احساس کنند بینی بزرگی دارند دلیل درستی برای انجام جراحی در بینی نمی باشد ، این ایرادات مشاهده شده باید واقعی بوده و صرفاً به دلیل ابتلای افراد به اختلالاتی مثل خود بد شکل پنداری نباشد. افراد مبتلا به این عارضه با وجود نداشتن هیچگونه ایراد در بینی یا دیگر اعضای بدن ، مدام در حال ایرادگیری از اعضای بدن خود هستند. برای اینکه مطمئن شوید بینی تان ایراد دارد بهتر است از اطرافیان سوال کرده و برای مشاوره نزد یک دکتر بینی صادق بروید. بعد از حصول اطمینان از وجود ایراد در بینی و نیاز آن به جراحی ، مطمئن شوید شرایطی که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم را دارا هستید:

  • محدودیت هایی که نوع بینی گوشتی در فرم دهی بینی ایجاد می کند را در نظر گرفته و از بهترین جراح پلاستیک تهران توقعات نامعقول نداشته باشید.
  • معتاد به مصرف سیگار و نوشیدنی های حاوی الکل نباشید.
  • در دوران شیردهی قرار نداشته و باردار نباشید.
  • قادر به رعایت مراقبت های قبل و بعد از عمل باشید.
  • ایده آل گرا و کمال طلب نباشید.

بهترین جراح بینی گوشتی را انتخاب کنید

موثرترین عامل در رضایت بخش بودن نتیجه به دست آمده از عمل زیبایی مذکور ، جراح است به همین علت افراد باید قبل از جراحی زمان و دقت زیادی را صرف انتخاب دکتر عمل بینی خود کنند. اهمیت انتخاب پزشک در جراحی بینی گوشتی دو چندان می شود زیرا فرم دهی و ایجاد تغییرات در این نوع بینی به دلیل ضعیف بودن استخوان های بینی و ضخیم بودن پوست آن مشکل است.

 

جراحی بینی گوشتی

 

  • ویژگی های زیر را در حین انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی در تهران حتماً مد نظر قرار دهید :
  1. صبور و با حوصله بودن
  2. برخورداری از وجدان کاری بالا
  3. تسلط بر اصول ریاضی و زیبایی شناسی
  4. صرف زمان لازم برای بیمار
  5. داشتن قدرت تصور بالا
  6. برخورداری از مهارت و تجربه زیاد و غیره.

به منظور انتخاب بهترین پزشک در شهر خودتان از اسامی جراحان بینی خوب یک لیست جامع تهیه کنید. برای اینکار می توانید از دوستان و آشنایانی که قبل از شما بینی شان را جراحی کرده و از نتیجه راضی هستند سوال پرسیده ، به شبکه های اجتماعی سر زده یا در گوگل جستجو کنید. در مرحله بعدی به مطب جراحان بینی مراجعه کرده و با آن ها به گفتگو بنشینید. در این جلسه می توانید متوجه شوید که آیا دکتر زیبایی زمان کافی را برای شما صرف کرده و برخورد خوبی با شما دارد یا خیر.

اگر بیماران قبلی در مطب حضور داشتند نزد آن ها رفته و به طرح پرسش هایی در رابطه با میزان رضایت شان از جراحی بینی گوشتی در سعادت آباد ، بپردازید و به این ترتیب از نحوه کار و میزان تبحر پزشک اطمینان حاصل کنید. جراحان بینی معمولاً در مطب خود آلبومی از نمونه کارهای شان دارند از پزشک بخواهید که نمونه کارهای خود را نشان تان داده یا با مراجعه به بخش گالری وب سایت و همچنین صفحه رسمی اینستاگرام آن ها نمونه کارهایشان را مشاهده کنید.

 

جراحی بینی گوشتی در تهران

 

دیگر اقدامات قبل از عمل بینی گوشتی

  • برای اینکه نتیجه به دست آمده از این جراحی زیبایی مورد رضایت شما باشد می بایست به سلیقه شما نزدیک باشد به همین دلیل لازم است تا قبل از عمل هر انتظار و توقعی که از نتیجه این پروسیجر دارید را با دکترتان مطرح نمایید.
  • به مدت 14 روز پیش از انجام این پروسه از مصرف نوشیدنی های الکلی و همچنین مواد حاوی نیکوتین بپرهیزید زیرا مصرف آن ها موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی و همچنین کاهش اکسیژن خون می شود که این امر ممکن است در حین جراحی بینی گوشتی مشکل ساز شده و روند بهبود بیمار را با اختلال مواجه نماید.
  • از مصرف داروهای موثر در کاهش غلظت خون همچون آسپرین به مدت 2 هفته قبل از جراحی بپرهیزید.
  • آزمایشات و عکسبرداری های لازم را انجام دهید.
  • به مدت 8 ساعت پیش از جراحی چیزی نخورید و حتماً شب قبل از جراحی استحمام کنید.

 

نمونه جراحی بینی گوشتی - دکتر محمد ابراهیمی

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  1. بعد از انجام این پروسه داشتن درد ، تورم و کبودی کاملا طبیعیست و بعد از مدتی از بین خواهد رفت.
  2. به منظور کاهش درد می توانید از مسکن هایی که پزشک تجویز نموده استفاده کنید. از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید.
  3. توصیه می شود به منظور کاهش تورم و کبودی تا 72 ساعت از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  4. از دست کاری کردن گچ بینی خود پرهیز نمایید.
  5. تا مدتی از فین شدید ، خندیدن و حرف زدن بیش از حد خودداری کنید.
  6. حداقل تا یک هفته استراحت کنید و از انجام فعالیت های سنگین پرهیز نمایید.
  7. حداقل تا دو هفته بعد از تغییر فرم بینی ، استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکل دار ممنوع می باشد.
  8. تا دو ماه بعد از عمل بینی گوشتی استفاده از هر گونه عینک طبی و آفتابی ممنوع می باشد. در صورتی که عدم استفاده از عینک در بینایی شما تاثیر منفی می گذارد ، می توانید از لنز های تماسی استفاده کنید.
  9. تا اتمام دوران نقاهت از رفتن به استخر ، شنا و شیرجه زدن خودداری کنید.
  10. بعد از جراحی ، پوست بینی حساس خواهد شد. بنابراین تا چند هفته از قرار گرفتن در معرض شدید آفتاب و حرارت خودداری نمایید.
  11. طاقباز بخوابید و از خوابیدن به پهلو و روی شکم پرهیز کنید.
  12. به هنگام استراحت و دراز کشیدن به کمک دو بالش سر خود را بالا تر از حد معمول قرار دهید.

هزینه جراحی بینی گوشتی

هزینه جراحی زیبایی بینی گوشتی با توجه به سخت تر بودن آن نسبت به عمل بینی استخوانی ، بیشتر می باشد. برای اطلاع دقیق از هزینه این پروسیجر زیبایی ، به مطب دکتر محمد ابراهیمی مراجعه نمایید، ایشان بعد از بررسی دقیق بینی شما و بررسی ایرادات موجود در آن هزینه را خدمتتان اعلام خواهد کرد.

آیا عمل بینی گوشتی با لیزر امکان پذیر است ؟

در سال های اخیر شاهد پیشرفت لیزر در علم پزشکی و زیبایی هستیم. به همین دلیل ممکن است شما هم تبلیغاتی در مورد کوچک کردن بینی های گوشتی با لیزر شنیده باشید. هرچند که لیزر در حوزه زیبایی تاثیرات بسیار موثری دارد اما در انجام عمل بینی کاربردی نداشته و تنها برای ایجاد برش های جراحی می توان از لیزر استفاده نمود و تنها راه موثر در تغییر فرم بینی و کاهش سایز بینی ، عمل جراحی می باشد.

انواع پوست ضخیم در بینی های گوشتی

پوست ضخیم بینی های گوشتی را می توان به سه دسته تقسیم بندی نمود :

  • چربی زیر جلدی زیاد
  • فعالیت و تعداد زیاد غدد سبابه
  • لایه درم ضخیم

همانطور که می دانید پوست بینی در نتیجه نهایی و انجام عمل زیبایی بینی بسیار تاثیرگذار است. هرچه ضخامت پوست کمتر باشد ، نتیجه بهتری از جراحی حاصل می شود. همچنین استحکام غضروف های بینی از دیگر المان های تاثیرگذار است که هرچه مستحکم تر و بهتر باشد ، عمل با نتیجه خوبی همراه می شود. به همین دلیل بهترین جراح بینی گوشتی تهران ، در جلسه مشاوره ، بینی شما را به خوبی معاینه می کند و بر اساس ویژگی های آن توضیح می دهد که با انجام عمل بینی گوشتی در سعادت آباد تا چه میزان انتظارات شما برآورده خواهد شد. خوب است بدانید که اگر پوست بسیار ضخیم و چرب همراه با غضروف های ضعیفی داشته باشید ، باید بدانید که محدودیت های در انجام عمل جراحی زیبایی بینی شما وجود دارد و نمی توان تغییرات زیادی در فرم و سایز بینی ایجاد نمود.

تأثیر ضخامت پوست بر جراحی بینی گوشتی

نوع پوست بینی در بیمار، یکی از عوامل حیاتی است که تأثیر زیادی بر نتیجه عمل جراحی بینی گوشتی دارد و ممکن است محدودیت‌هایی در این روند به وجود آورد. اینکه پوست بینی ضخیم یا نازک باشد، تأثیرگذار بر برنامه‌ریزی جراحی است. افرادی که پوست نازک دارند، به شدت در معرض نامتقارن شدن شکل ظاهری بینی قرار دارند؛ زیرا تنها یک لایه نازک پوشش دهنده ساختار زیرین را تشکیل می‌دهد. اما در صورت پوست ضخیم، تغییرات با جزئیات بیشتری اعمال می‌شود. در جراحی بینی گوشتی، بیماران معمولاً پوست ضخیم دارند و یک لایه با ضخامت بالا بر روی ساختار زیرین بینی قرار دارد. در این حالت، کمتر ناهنجاری رخ می‌دهد، اما ایجاد تغییرات نیازمند زحمت و دقت بیشتری است.

جراحی بینی گوشتی در مردان و زنان

در واقع انجام عمل بینی گوشتی مردان و زنان تفاوت چندانی ندارد ؛ زیرا به دلیل ضخامت پوستی و غضروف های ضعیف ایجاد تغییرات بسیار امکان پذیر نمی باشد و تنها می توان نواقص و اشکالات بینی را اصلاح نمود تا بینی فرم بهتری پیدا کند و در نتیجه می توان صاحب بینی به فرم طبیعی شد. در حالی که در انجام عمل بینی استخوانی می توان تغییرات زیادی را به دلیل ویژگی ها و ساختار بینی ایجاد نمود به همین دلیل تفاوت های زیادی در فرم بینی مردان و زنان وجود دارد. برای مثال بسیاری از خانم ها خواستار بینی فانتزی هستند که با داشتن بینی استخوانی نیز نتیجه خوبی از عمل حاصل می شود. آقایان با وجود بینی استخوانی ممکن است همچنان خواستار نتیجه طبیعی از عمل باشند. به هر حال در انجام عمل زیبایی بینی مردان و زنان قواعد و استاندارهایی وجود دارد که لازم است در انجام پروسه جراحی در نظر گرفته شود.

 

چسب زدن به دماغ بعد از عمل بینی گوشتی

 

چسب زدن به بینی گوشتی بعد از جراحی

یکی از اقدامات بسیار مهم در خصوص کاهش ورم بینی بعد از جراحی بینی گوشتی ، چسب زدن به بینی است. به صورت کلی شما حداقل برای 2 الی 3 ماه نیاز دارید تا به صورت مرتب به بینی خود چسب بزنید. فشار ناشی از چسب موجب می شود تا پوست تا ساختمان ، غضروف و بافت های جدید بینی سازگاری پیدا کرده و به آن بچسبد ؛ چرا که در رینوپلاستی با تکنیک باز پوست از اسکلت داخلی بینی جدا می شود و همین عامل منجر به تورم شدیدی در بافت بینی پس از عمل می شود. توصیه می شود نحوه چسب زدن به بینی را از جراح خود به خوبی بیاموزید و سپس هر 3 الی 4 روز در میان چسب بینی خود را عوارض کنید. برای جلوگیری از بروز حساسیت توصیه می شود حتما از چسب های ضد حساسیت که در داروخانه ها به فروش می رسند ، استفاده نمایید این چسب ها از چسبندگی خوبی برخوردار هستند.

آیا باید چسب بینی را محکم زد ؟

خیر ، چسب زدن به بینی به صورت شل و یا محکم و یا کشیدن بینی به سمت بالا با هدف سربالا شدن بینی با عوارض بسیاری همراه است و موجب بد شکل و بد فرم شدن بینی شما پس از جراحی بینی گوشتی در تهران می شود ؛ از این رو باید فشار چسب کاملا یکسان و ملایم باشد تا نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد.

سن مناسب برای عمل بینی گوشتی

توصیه می شود به منظور جلوگیری از بروز عارضه و تغییر شکل و فرم بینی تا پایان بلوغ صبر نمایید. البته انجام عمل بینی بعد از تکمیل رشد استخوانی صورت و بدن امکان پذیر است و دختران بعد از 17 سالگی و پسران بعد از 18 سالگی می توانند عمل زیبایی بینی انجام دهند ، اما از آنجا که ممکن است هنوز بلوغ فکری تکمیل نشده باشد و برخی تصمیم گیری ها بر اساس هیجانات گرفته شود ، بهترین سن برای انجام این جراحی 20 الی 25 سالگی در نظر گرفته می شود که پوست نیز خاصیت ارتجاعی خوبی دارد و ریکاوری سریع تر انجام می شود.

چرا بعد از این پروسه دماغ ورم می کند ؟

به طور کلی یکی از موارد کاملا طبیعی که بعد از عمل رخ می دهد ، اما تعداد زیادی را نگران خود می نماید تورم بینی می باشد. باید بدانید که مشاهده ورم بعد از جراحی مشکلی ندارد و به دلیل آسیب به برخی از بافت های درونی و تجمع مایعات رخ می دهد. همچنین لازم به ذکر است که این ورم ها در چند روز نخست بعد از پروسه بیشترین شدت را دارند ، اما بعد از گذشت مقداری زمان به آرامی از بین میروند. ضمنا مقدار ورم بینی ایجاد شده بعد از رینوپلاستی بینی گوشتی بسیار بیشتر از بینی استخوانی می باشد.

دلایل دقیق رخ دادن ورم آن هم به مقدار بیشتر در بینی های گوشتی مواردی مانند ضخامت پوست و بافت های داخلی می باشد که بینی شما را مناسب برای ایجاد ورم بعد از جراحی می نماید. مورد دیگر که در این مسئله تاثیر میگذارد حساسیت بینی های گوشتی نسبت به تغییرات می باشد. همچنین این موضوع که برخی از تغییرات نیاز به استفاده از پیوند غضروف دارند این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل تورم بینی بعد از عمل بینی گوشتی می باشد. همچنین تورم در هر فرد می تواند با توجه به بدن او و واکنش آن نسبت به تغییرات اعمال شده در جراحی بینی متغیر باشد.

همچنین روش های زیادی برای از بین بردن و یا کاهش این ورم ها وجو دارد که شامل داروها و ترفند های مختلف می شوند. برای اینکه بدانید بهترین روش ها و مناسب ترین روش ها یا داروهای کاهش ورم برای شما کدام اشت ، بهتر است درباره آن از جراح خود اطلاعات دریافت کنید ؛ زیرا وضعیت هر فرد متفاوت است و با توجه به آن باید موارد را انجام دهد و تنها جراح آگاهی کامل نسبت به شرایط شما بعد از جراحی بینی گوشتی دارد.

اقدامات لازم جهت سرعت بخشیدن به عمل بینی گوشتی چه مواردی هستند؟

همانطور که گفته شد برای مشخص شدن نتیجه عمل بینی گوشتی مراقبت هایی لازم است که میزان تورم بینی شما را کاهش می دهد و شما را در نزدیک شدن به نتیجه یاری می دهد. از مواردی که ورم بینی گوشتی را کاهش می دهد می توان به مواردی مانند :

  • چسب بینی بعد از عمل بینی گوشتی : به جذب ورم ناشی از تجمع مایعات زیر پوست کمک می کند
  • بالا نگه داشتن سر : باعث تخلیه مایعات از بینی و کاهش تورم ناشی از آن می گردد
  • اجتناب از خوردن نمک در غذا : نمک میزان احتباس آب در بدن بوده و مصرف آن در دوران پس از عمل ممنوع است

آیا عمل بینی گوشتی زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است؟

برای پرداختن به این موضوع باید بدانید که میان ساختار اسکلتی و پوستی آقایان و خانم ها تفاوت زیادی وجود دارد به گونه ای که این تفاوت ها را نیز می توانیم حتی در فرم بینی آنها نیز مشاهده کنیم. بینی آقایان فرم پهن تر، پوستی ضخیم تر و پل بلند تری دارد و آن ها اغلب برای اصلاح مشکلاتی مانند انحراف و شکستگی بر اثر حادثه یا ضربه به جراحی اقدام می کنند. بنابراین هدف اصلی آنها از انجام جراحی بینی گوشتی، رفع ناهمواری های روی پل بینی است .حال آنکه بینی خانم ها پوستی نازکی دارد و هدف اصلی آن ها از انجام این پروسه، معمولا باریک کردن فرم بینی برای ایجاد هارمونی و زیبایی آن با دیگر اجزای صورت است.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

2.8 4 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها